معبد لوط بالی

معبد لوط بالی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 مرداد ، 1397

Tanah Lot Temple Bali

همان طور که قبلاً هم اشاره کرده بودیم بالی یکی از 17000 جزیره اندونزی می باشد و به دلیل دیدنی های زیبا و تفریحات متنوعی که دارد ، توجه خیلی از گردشگران را به سمت خود کشانده است و از مهمترین جاذبه های گردشگری اندونزی به حساب می آید . از جمله  دیدنی هایی که مسافران تور بالی از آن استقبال می کنند معبدهایی است که در این شهر وجود دارد. در این مطلب به معرفی یکی از این معبدها به نام  معبد لوط یا تانالوت می پردازیم .در ادامه  همراه آرزوی آسمان آبی باشید.

معبد-لوط-بالی

در کشور اندونزی ، بسیاری از مردم مسلمان و پیرو  دین اسلام هستند اما در جزیره بالی تنها درصد کمی از مردم از این دین پیروی می کنند و اکثراً مردم هندویسم هستند از همین جهت پیروان این دین معبدهای زیادی را احداث کرده اند که معبد لوط از جمله آنهاست که به دلیل زیبایی ها و موقعیت خوبی که دارد بسیار مشهور شده است و در طول سال گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

معبد لوط که  از مکانهای مذهبی این شهر  حساب می شود در قسمت جنوب غربی بالی در منطقه ای به اسم  Tabanan روی شبه جزیره کوچکی که  زیبایی بی نظیر دارد واقع شده است و از مکان های مناسب برای عکاسی است به خصوص وقتی که آفتاب غروب میکند . این معبد  تا مرکز بالی حدود 20 کیلومتر فاصله دارد.  این معبد در لیست جاذبه های توریستی بالی قرار دارد. معبد لوط در بین آبهای اقیانوس هند که بوسیله یک پل از نوع صخره های مرجانی به سرزمین اصلی وصل شده است واقع شده است . جالب است زمانی که آب «مد» می شود پل به زیر آب می رود و نمی توان به آن دسترسی داشت و مسافران و گردشگران تور بالی تا زمانی که آب پایین می آید باید منتظر بمانند.

معبد لوط یا تانالوت از پوشش گیاهی فوق العاده ای بهره مند است و  یکی از معابد هفت دریا در حواشی بالی است. مردمان این منطقه معتقدند که در دریا یک مار بزرگ و غول پیکر از این معبد نگهبانی می کند و افکار منفی و ارواح خبیث را از آن دور می کند. معبد تانالوت یا لوط را یک کشیش  به نام Nirartha در قرن 15 میلادی وقتی که در حال سفر بود و به منظور  استراحت کردن شب را روی این سنگ سپری کند ولی آرامش و سکوت خاصی که از این محل احساس کرد تصمیم گرفت این محل را یک مکان مقدس و با اهمیت برای پرستش خدای دریا کند که بعد ار آن تبدیل به یک مکان توریستی و از دیدنی های مهم بالی شد.  معنای «معبد لوط»  در زبان بالی به سرزمین تعریف شده است.

معبد-لوط-بالی-اندونزی


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql