معبد مادر بالی

معبد مادر بالی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مرداد ، 1397

Besakih Temple Bali

تور بالی از لحاظ دیدنی های طبیعی و تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی که دارد در جهان بسیار مشهور شده است و یکی از انتخاب های گردشگران برای سفر است. در بالی مناظر طبیعی خارق العاده اش  وجود دارد و آب و هوای معتدلی که دارد، از  مجمع الجزایر کشور اندونزی است که اهالی آن ،  پیرو دینهای مختلفی از جمله اسلام ، مسیحیت ، هندو ، بودائی و ... هستند ، به همین دلیل برای عبادت های مردم  که در این جزیره ساکن هستند معبد های زیادی ساخته شده است ، یکی از این معبد ها «معبد مادر» می باشد که در این قسمت بیشتر درباره آن توضیح می دهیم ، پس همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید .

معبد-مادر-بالی

 معبد مادر یکی از قدیمی ترین مکان های مقدس در بالی می باشد که از سایر معبدها بزرگتر است و مخصوص هندوها می باشد و چون دین بیشتر مردم در این جزیره هندویسم است این معبد در بین پیروان این آیین جایگاه بالایی دارد . معبد مادر از چند قسمت مختلف و تعدادی معبد کوچک و بزرگ تشکیل شده است. با اینکه بیشتر از هزار سال  از زمان ساخت این معبد می گذرد ، همچنان بسیاری از مراسم و آیین های مذهبی هندوها در این مکان مقدس اجرا می شود و هر سال تعداد بسیاری از گردشگرانی که به تور بالی سفر کرده اند برای دیدن  این مکان مذهبی می آیند تا از نزدیک این مراسم ها را تماشا کنند.

معبد مادر از مهمترین جاذبه های گردشگری بالی به شمار می آید و در منطقه کوهپایه آتشفشان آگونگ با ارتفاعی حدود 1000 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است که دارای یک چشم انداز خاص و شگفت انگیز است . فاصله ی معبد تا منطقه توریستی کوتا بالی، نزدیک به 45 کیلومتر است همچنین جالب است بدانید چون روی شبه جزیره کوچکی بنا شده است فقط زمانی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید که دریا در حالت مد نباشد، چون راه های خشکی را از دست می دهید و باید صبر کنید تا مد دریا تمام شود.

توصیه می شود صبح قبل از پیدا شدن گردشگران از معبد مادر دیدن کنید ، زمانی که خدایان شیوا ، ویشنو و برهما هنوز در خواب باشند. هر سال بیشتر از هفتاد جشن و مراسم های مختلف زیبا و دیدنی در این معبد اجرا می شود، که به مسافران تور بالی توصیه می شود زمان برگزاری یکی از این مراسمات از معبد مادر بازدید کنند که بهتر با آیین هندو آشنا شوند.

معبد-مادر-بالی-اندونزی


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql