کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی پکن

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 تیر ، 1398

Beijing Summer Palace

چین کشور پادشاهان و امپراتوری های قدرتمندی بوده است که در طول تاریخ با قدرت با دیگر امپراتوری ها جنگیده اند و سرزمین های خود را حفظ کرده اند. یکی از مهمترین جاذبه های کشور چین، کاخ های مربوط به همین پادشاهان بوده است که با معماری زیبا و خارق العاده خود بزرگی و شکوه امپراتور را به نمایش می گذاشته اند. در ادامه همراه آرزوی آسمان آبی باشید تا با یکی از این کاخ ها بیشتر آشنا شوید.

کاخ سلطنتی و یا کاخ تابستانی پکن یکی از کاخ های امپراتوری چین در شمال غربی این شهر می باشد که به خاطر دریاچه نزدیک آن و همچنین چشم انداز طبیعت اطراف آن محبوبیت خاصی بین گردشگران خارجی و مردم محلی دارد.

ساخت این مجموعه به سال 1153 بر می گردد، زمانی که سلسله جین پایتخت خود را به شهری در نواحی پکن کنونی منتقل کرد. البته در این سال ها این بنا چندین بار تخریب و بازسازی شده است و با اسم های متفاوتی از آن یاد می شود. ساخت بنای کنونی این کاخ از سال 1750 شروع شده است. در سال 1998 این کاخ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. 

این کاخ دارای سه بخش اصلی می باشد، بخش سیاسی آن شامل تالار بزرگی به اسم تالار خیرخواهی و طول عمر می باشد که در آن جلسات سیاسی برگزار می شد و یکی از مکان های مهم سیاسی در آن دوره به حساب می آید. بخش دیگر آن کاخ های مربوط به زندگی امپراتور و ملکه ها بوده است و بخش سوم برای تفریح و سرگرمی خاندان امپراتوری می باشد که شامل باغ های متفاوت و تپه های اطراف کاخ می باشد.

یکی از جذابیت های این کاخ تابستانه دریاچه کونمینگ می باشد که می توان در آن قایق سواری کرد و از چشم انداز مناظر اطراف لذت برد.

اگر در تور چین خود قصد بازدید از این کاخ را دارید می توانید از خط 4 و 16 مترو استفاده کنید و یا با تاکسی و اتوبوس به آنجا بروید. هزینه ورود به این باغ بین 20 تا 30 یوان می باشد و برای بازدید از نواحی مختلف آن باید هزینه های متفاوتی پرداخت کنید. 

کاخ تابستانی از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر باز می باشد و توصیه آرزوی آسمان آبی به شما این است حداقل 3 ساعت از برنامه خود را برای بازدید از این مجموعه زیبا خالی کنید.

کاخ-تابستانی-پکن

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql