جزیره صباح کوالالامپور

جزیره صباح کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آبان ، 1398

جزیره صباح کوالالامپور  Sabah Island kuala lumpur

جزیره صباح یکی از زیباترین جزیره های کشور مالزی می باشد که به "مالدیو جنوب شرقی آسیا" معروف می باشد. این جزیره خود از صدها جزیره تشکیل شده و میزبان توریست های مالزی می باشد. جزیره ی زیبای صباح به خاطر داشتن جنگل های استوایی، آب های شفاف و سواحل زیبا بسیار معروف می باشد. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با ویژگی های این جزیره بیشتر آشنا شوید. 

جزیره صباح قسمتی از کشور مالزی می باشد که در شمال شرقی آن قرار دارد. این جزیره بخشی از جزیره ی بورنئو می باشد(که از نظر سیاسی بین سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی تقسیم شده است). جزیره صباح در گذشته قسمتی از خاک کشور برونئی بوده است و بعد از آن تحت مالکیت بریتانیایی ها قرار گرفته. در طی سال های 1942 تا 1945 این ناحیه بخشی از امپراتوری ژاپن شد ولی باز به دست بریتانیایی ها افتاد. بعد از جنگ جهانی دوم و از سال 1963 جزیره صباح کوالالامپور جزئی از خاک کشور مالزی شد و امروزه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

از جاذبه های گردشگری این جزیره می توان به سواحل آرامش بخش آن اشاره کرد که با ساخت اقامتگاه های لوکس و مدرنی در اطراف آن، مکان مناسبی برای اقامت در کشور مالزی می باشد. این جزیره یکی از بهترین انتخاب ها برای زوج های جوانی است که می خواهند ماه عسل خود را در سواحل زیبا و به دور از شلوغی شهر بگذرانند.

از تفریحاتی که در جزیره صباح می توانید داشته باشید، گشت با قایق می باشد. به خاطر توریستی بودن این منطقه پلیس های آن به زبان انگلیسی مسلط می باشند و این امر باعث شده تا گردشگران احساس امنیت بیشتری کنند و در صورت داشتن سوال می توانند از آن ها راهنمایی بگیرند. در سطح شهر می توانید انواع غذاهای دریایی را به صورت تازه پیدا کنید. مسافران تور کوالالامپور به این نکته توجه داشته باشید که غذاهای این کشور حلال هستند و گردشگران مسلمان مشکلی برای خوردن غذا ندارند.

پایتخت جزیره صباح ، کوتاکینابالو نام دارد که از نظر آب و هوایی شبیه آب و هوای استوایی مالزی است و از غرب با آبهای دریای چین جنوبی و از سمت شرق  با دریاهای سولو و سلبز احاطه شده است و جمعیتی بالغ بر 3.6 میلیون نفر دارد. در جزیره صباح مالزی رودخانه و کوه وجود دارد که یکی از آنها دومین رودخانه موجود در مالزی است و در قسمت غربی این جزیره نیز رشته کوه هایی وجود دارد.

جزیره صباح از نظر اقتصادی مانند کشور مالزی ارتباط قوی با کشور چین دارد از نکات قابل توجه اش این است که رانندگی در این جزیره در لاین چپ است و انواع و اقسام وسایل نقلیه تردد می کند. حتما در تور خود از این جاذبه گردشگری مالزی دیدن کنید.

SabahSabah-island

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql