میدان جمهوری بلگراد

میدان جمهوری بلگراد

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 مرداد ، 1397

Republic Square Belegrade

میدان جمهوری شهر بلگراد (Republic square)، میدان اصلی شهر و مرکز اصلی تجمع مردم محلی و گردشگران تور بلگراد می باشد. این میدان با ساختمان تئاتر ملی شهر، موزه ملی، خانه ارتش، چندین نهاد فرهنگی و کافه های متعدد احاطه شده و مجسمه یادبود شاهزاده کنز میخایلو (Knez Mihailo) را درون خود جای داده است.

میدان-جمهوری-بلگراد-صربستان

میدان جمهوری که به شکل امروزی دیده می شود، در سال 1866 و پس از تخریب دروازه اسلامبول، ساخته شد. ساختمان تئاتر ملی نخستین ساختمان ساخته شده در این میدان بود که در سال 1869 ساخته شده بود و در سال 1882 و توسط یک مجسمه ساز ایتالیایی به نام  (Enrico Pazzi)، مجسمه یادبود کنز میخایلو طراحی، و در میدان نصب شد، که شاهزاده میخایلو سوار بر است و به سمت جنوب اشاره می کند. سازنده این مجسمه پس از ترک صربستان گفت که اگر چه یک ایتالیایی است اما قلب خود را متعلق به صربستان می داند. از ابتدای ساخت میدان تا به امروز، این میدان چندین بار تغییر کرده است. تا پایان جنگ جهانی اول، تراموا از میان میدان عبور می کرد که با پایان جنگ مسیر تراموا نیز تغییر کرد و میدان به یک مکان آرام برای استراحت و تفریح مردم تبدیل شد.

این میدان که مرکز اصلی شهر بشمار می آید، در نزدیکی خیابان (Knez Mihailo) قرار دارد و محل تقاطع خیابان های اصلی شهر بلگراد می باشد، و نشان دهنده حقیقت و قدمت شهر است. آرزوی آسمان آبی بازدید از این مکان تاریخی بسیار زیبا را به شما پیشنهاد می دهد.

میدان-جمهوری-بلگراد
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql