کاخ شهر جیپور

کاخ شهر جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

کاخ شهر جیپور | City Palace jaipur

کشور پهناور و زیبای هندوستان از ایالت های مختلفی تشکیل شده است که هر یک دارای ویژگی های خاصی می باشند. یکی از مهم ترین ایالت های کشور هند، ایالت راجستان می باشد که در قسمت شمال غربی کشور قرار گرفته است. پایتخت این ایالت، شهر جیپور می باشد که به شهر صورتی نیز شهرت دارد. این شهر یکی از اولین شهرهایی است که طرح شهری به خود گرفته است و دارای جاذبه های فراوانی می باشد. یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر جیپور کاخ های زیبا و تاریخی می باشد که در جای جای شهر دیده می شوند. با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با یکی از کاخ های شهر جیپور بیشتر آشنا شویم.

کاخ شهر یکی از قدیمی ترین کاخ های شهر جیپور می باشد که در وسط این شهر قرار گرفته است و به نحوی تاریخ این کاخ به تاریخ شهر جیپور گره خورده است. قدمت کاخ شهر به زمان حکومت ساوای می سینگ دوم باز می گردد که در سال 1727، به خاطر رشد جمعیت و کمبود آب، محل حکومت خود را از شهر و کاخ آمبر، به شهر جیپور تغییر داد.

در سال 1729 کار ساخت کاخ شهر شروع شد و بعد از سه سال، در سال 1732 به پایان رسید و تبدیل به محلی برای حکومت ریاست مهاراجه جیپور شد. این کاخ خود از دو کاخ اصلی چاندرا محل و مبارک محل تشکیل شده است که در کنار این دو ساختمان ها و باغ های متنوعی نیز قرار دارد.

مبارک محل که به معنای قصر خوش آمد گویی می باشد، محلی برای پذیرایی از مهمانان خاص بوده و در طراحی آن از سبک های معماری اسلامی، راجپوت و اروپایی استفاده شده است. این کاخ امروزه جزئی از موزه مهاراجه ساوای مانسینگ دوم محسوب می شود که در آن بخش هایی از لباس های سلطنتی گرانبها به نمایش گذاشته شده است.

چاندرا محل که یکی از مهم ترین کاخ های فرمانداری بوده است در حال حاضر بخش هایی از آن هنوز هم محل سکونت نوادگان خانواده سلطنتی و فرمانروایان سابق شهر جیپور می باشد. البته بخش هایی از آن نیز به عنوان موزه مورد استفاده می باشد و می توانید در تور هند خود سری به این کاخ نیز بزنید.

کاخ شهر، مانند بسیاری از سازه های شهر جیپور از ترکیب ماسه سنگ قرمز و سنگ های مرمر سیاه و سفید ساخته شده است.

اگر قصد سفر به هندوستان را دارید با  تور لحظه آخری هند می توانید علاوه برتجربه  بازدید  جاذبه های گردشگری هند از این کاخ درشهر جیپور بازدید نمایید ، بهترین زمان  بازدید  ازاین کاخ  ساعت 9:30 تا 5 بعد از ظهر  است . البته بهتر است برای بازدید خود حدود 2 تا 3 ساعت وقت بگذارید تا بتوانید از تمام بخش های کاخ شهر بازدید نمایید. در کنار بازدید از کاخ شهر، سری هم به کاخ هوا محل بزنید که درست در کنار این کاخ زیبا قرار گرفته است.

city-palace

CityPalace
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql