قلعه سانتیاگو فیلیپین

قلعه سانتیاگو فیلیپین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

Fort Santiago Philippines

مانیل، پایتخت زیبای کشور فیلیپین، که مروارید شرق، بهترین صفتی است که می توان به آن نسبت داد. مانیل شهری است 24 ساعته بیدار و دارای ترکیبی از فرهنگ های مختلف بومی، اسپانیایی، چینی و آمریکایی. مانیل بهترین نقطه برای شروع سفر به فیلیپین است زیرا چکیده ای از تمام شهر های فیلیپین را درون خود جای داده است. در ادامه با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را با یکی از زیباترین جاذبه های مانیل آشنا کنیم.

قلعه-سانتیاگو-فیلیپین-مانیل

در قسمت غربی شهر مانیل، یک منطقه تاریخی با نام اینتراموروس قرار دارد که در اواخر قرن شانزدهم و به منظور جلوگیری از ورود خارجی ها به شهر ساخته شد که البته امروزه بناهای تاریخی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از این بناهای تاریخی، قلعه سانتیاگو می باشد که قدیمی ترین قلعه اسپانیایی فیلیپین می باشد. در داخل این قلعه زیبا، باغ های سرسبز، فواره ها و استخرهای جذابی وجود دارد که با دیدن آنها شاید باور نکنید که این قلعه طی سالیان گذشته، درگیر چه جنگ ها و حملاتی بوده است. این مکان ابتدا محل اقامت پادشاه مسلمان فیلیپین بود اما پس از شکست پادشاه توسط اسپانیایی ها، بنای قبلی ویران و قلعه سانتیاگو جایگزین آن شد. بنای اولیه قلعه در سال 1571 و از چوب و خاک درست شد که سه سال بعد و با حمله دزدان دریایی چینی این قلعه با خاک یکسان شد. اسپانیایی ها تصمیم گرفتند اینبار قلعه را با سنگ و سیمان های گلی بنا کنند، بنابراین بین سال های 1589 تا 1592 قلعه را بازسازی کردند.

در سال 1645 زلزله ای آمد که سبب ویرانی بخش های زیادی از قلعه شد که دوباره پس از آن توسط اسپانیایی ها بازسازی شد. سال ها بعد دوره استعماری اسپانیایی ها بر مانیل پایان یافت و طی سال های 1762 تا 1764 قلعه به تصرف بریتانیایی ها در آمد و مقر حکومت آنها شد تا اینکه در سال 1778 آمریکایی ها مانیل را تصرف کردند و قلعه را از آن خود کردند. قلعه سانتیاگو در طول جنگ جهانی دوم مقر نیروهای آمریکایی بود و در همان زمان جنگ، توسط نیروهای ژاپنی اشغال و تبدیل به زندان شد. پس از اشغال مانیل توسط ژاپنی ها، نیروهای ژاپنی، زندانی های فیلیپینی و آمریکایی را شکنجه و اعدام می کردند. در مدت سالیان دراز، این قلعه زندانی ها و جنگ های بسیاری به خود دید که البته بسیاری از زندانی ها، هیچگاه از سیاهچال های این زندان بیرون نیامدند، که همین موضوع سبب شده تا امروزه نیز بازدید از این سیاهچال های مخوف، ممنوع باشد.

در سال 1945 نیروهای آمریکایی به جنگ با ژاپنی ها رفتند که طی آن بیشتر بخش های قلعه سانتیاگو نابود شد. در سال 1946 و با استقلال فیلیپین، آمریکایی ها قلعه را به دولت فیلیپین دادند و در سال 1951 قلعه سانتیاگو در لیست آثار ملی فیلیپین قرار گرفت. امروزه گردشگران بسیاری از این قلعه بازدید می کنند و ساعت بازدید از این قلعه از 8 صبح تا 6 عصر می باشد.

قلعه-سانتیاگو-فیلیپین


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql