پارک ملی ریزال فیلیپین

پارک ملی ریزال فیلیپین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

Rizal Park Philippines

مانیل، پایتخت فیلیپین، یک کلان شهر شلوغ و پر هرج و مرج اما در عین حال بسیار زیبا است. اگر در سفر به این شهر زیبا از هرج و مرج و شلوغی شهر خسته شدید می توانید سری به پارک های آرام شهر بزنید و ساعاتی را در آرامش سپری کنید. آرزوی آسمان آبی قصد دارد امروز شما را با یکی از پارک های ملی و زیبای شهر مانیل آشنا کند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

پارک ملی ریزال، یادآور مبارزات کشور با استبداد اسپانیا است. این پارک در گذشته با نام پارک لونتا شناخته می شده اما در دهه 1950 نام این پارک بطور رسمی، به پارک ریزال تغییر کرد. پارک ریزال دارای بیش از 60 هکتار چمن کاری، باغ های زینتی و حوض می باشد که در کنار انها پیاده روهایی برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت برای بازدیدکنندگان وجود دارد. در میان این فضاهای سرسبز و جذاب، بناهای یادبودی از قهرمانان فیلیپین به چشم می خورد که مجسمه های آنها در گوشه و کنار این پارک زیبا فضایی تاریخی را بوجود آورده است. شاید دلیل نامگذاری این پارک به ریزال برایتان جالب باشد، خوزه ریزال یکی از نویسندگان ملی گرای فیلیپینی بود که به خاطر مبارزات ملی گرایانه اش، توسط اسپانیا که در آن زمان فیلیپین را به استعمار گرفته بود در همین پارک اعدام شد. به همین دلیل این پارک به غیر از جذابیت های طبیعی، اهمیت تاریخی نیز دارد.

پارک-ملی-ریزال-فیلیپین-مانیل

یکی از مواردی که در این پارک بیش از همه نظرتان را جلب می کند بنای یادبود ریزال است که درست در وسط پارک قرار گرفته است و در مقابل آن تیر پرچمی 46 متری به چشم می خورد که به عنوان نماد ملی فیلیپین شناخته می شود. یک نگهبان افتخاری نیز به صورت 24 ساعته از این یادبود نگهبانی می کند. سمت راست این بنا محل اعدام ریزال است که در ورودی آن بر روی دیوار گرانیتی سیاه یکی از شعرهای حماسی او حکاکی شده است.

معمولا در این محل هر شب 30 دقیقه نمایش تصویری و صوتی، به زبان انگلیسی و زبان فیلیپینی به یاد ریزال برگزار می شود. حوضی بزرگ نیز در وسط پارک قرار دارد که اطراف آنرا مجسمه هایی از دیگر قهرمانان فیلیپین احاطه کرده است. در قسمت شمالی این حوض یک تالار بزرگ قرار دارد که در ان کنسرت های کلاسیک بطور رایگان و در روزهای یکشنبه برگزار می شوند. اما جالب اینجا است که برای علاقمندان به سبک های جدیدتر موسیقی نیز شنبه ها در همین تالار یک کنسرت برگزار میشود، آن هم بصورت رایگان. در میان باغ های پارک ریزال، می توانید یک باغ چینی را ببینید که کاملا شبیه به باغ های چینی تزئین شده و نظر گردشگران را بصورتی خاص به خود جلب می کند. در سمت دیگر پارک نیز می توانید موزه ملی را ببینید که در آن مجسمه بزرگی از «لاپو لاپو» را می بینید که به کشتن فردیناند ماژال، کاشف پرتغال مشهور است و از قهرمانان ملی قرن شانزدهم بشمار می رود. یکی دیگر از دیدنی های این موزه، وجود یک نقشه سه بعدی برجسته و بزرگ از کشور فیلیپین است که بازدیدکنندگان دور آن جمع می شوند و قسمت های مختلف این کشور را به صورت سه بعدی تماشا می کنند.

پارک-ملی-ریزال-فیلیپین


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql