کلیسا سن آگوستین فیلیپین

کلیسا سن آگوستین فیلیپین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

San Agustin Church Philippines

در شهر مانیل، پایتخت زیبای کشور فیلیپین، منطقه ای با نام اینتراموروس قرار دارد که تعدادی از جاذبه های تاریخی فیلیپین را درون خود جای داده است. یکی از این جاذبه ها، کلیسای سن آگوستین می باشد که در ادامه آرزوی آسمان آبی شما را بیشتر با آن آشنا می کند.

در سال 1500 زمانی که اسپانیایی ها به فیلیپین آمدند، یکی از اهدافشان این بود که می خواستند مردم منطقه را مسیحی کنند بنابراین شروع به ساخت کلیسا کردند. کلیسا در سال 1571 با برگ های نخل نیپا و بامبو ساخته شد اما سه سال بعد در آتش سوخت و نابود شد. پس از آن ساختمان چوبی جایگزین آن شد که آن هم در آتش سوزی سال 1583 نابود شد.

کلیسا-سن-آگوستین

اینبار اسپانیایی ها تصمیم گرفتند تا با استفاده از سنگ، کلیسا را از نو بسازند، بنابراین در سال 1586 ساخت آن آغاز شد اما بدلیل وجود مشکلات مالی روند ساخت به کندی پیش می رفت تا اینکه در سال 1606 ساخت کلیسا باروک به پایان رسید. این سازه هم اکنون و پس از گذشت 400 سال توانست در برابر زلزله، طوفان و جنگ دوام بیاورد، و همچنان پابرجا بماند. در تاریخ 3 ژوئن سال 1863  یکی از بزرگترین زلزله های تاریخ مانیل اتفاق افتاد و خرابی های زیادی را برای شهر به بار آورد اما جالب است بدانید که کلیسای سن آگوستین تنها بنای عمومی بود که در این زلزله آسیبی ندید. در روزهای 18 تا 20 جولای سال 1880  هم زلزله های قوی این شهر را لرزاند اما این بار این لرزه ها شکاف عمیقی را در برج ناقوس شرقی به وجود آورد. در سال های بعد بازهم زلزله های زیادی در مانیل آمد اما به کلیسا آسیبی وارد نشد و جالب است بدانید که در زلزله سال 1863 کلیسا درست مثل یک بیمارستان به محلی برای مداوای افراد آسیب دیده تبدیل شد.

جالب است بدانید که موسس شهر مانیل هم در همین کلیسا به خاک سپرده شده است.  از بین 7  کلیسایی که در ناحیه اینتراموروس قرار داشت فقط کلیسا سن آگوستین توانسته تا به امروز پابرجا بماند. در طول جنگ جهانی دوم، سقف کلیسا آسیب دید اما عبادتگاه کناری اش کاملا نابود شد به همین دلیل در دهه 1970 بازسازی شد. در سال  2013  مرمت و بازسازی های دیگری روی کلیسا انجام شد و نمای رنگارنگش جای خود را به یک نمای سنگی داد. کلیسا سن آگوستین یکی از اولین کلیساهایی بود که در زمان استعمار اسپانیا ساخته شد. برای ساخت این کلیسا زیبا از عبادتگاه های مکزیکی الهام گرفته شده و برای تزئینات داخلی، دو هنرمند ایتالیایی مامور شدند تا نقاشی ها و تابلوهای جذابی را خلق کنند.

کلیسای سن آگوستین یکی از 4 کلیسا دوره استعمار اسپانیا است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. عبادتگاه این کلیسا نتوانست از جنگ جهانی دوم جان سالم به در ببرد، کاملا در آتش سوخت اما در سال 1973  بازسازی و به موزه تبدیل شد. در این موزه می توانید آثار هنری و همه لوازم باارزشی که در این مدت در کلیسا بوده را تماشا کنید و از اتاق مخصوص نگهداری ظروف کلیسا، کتابخانه کلیسا، سالن غذاخوری و .. دیدن کنید. این موزه هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر باز است و برای بازدید از آن باید 2,5 دلار ورودی دهید.

کلیسا-سن-آگوستین-فیلیپین

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql