قلعه آمبر جیپور

قلعه آمبر جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

قلعه آمبر جیپور | Amer Fort

شهر جیپور در طول تاریخ یکی از مهمترین شهرهای کشور هند بوده است و از سال 1727 پایتخت حکومتی پادشاهان زیادی بوده است، اما قبل از پیدایش شهر جیپور، شهر آمر که در نزدیکی آن قرار داشت محل حکومت پادشاهان بوده است و به همین دلیل آثار تاریخی و قلعه های بسیاری در این شهر قرار دارد. آمر در حال حاضر بخشی از شهر جیپور به حساب می آید و می توانید در تور هند خود، سری به جاذبه های گردشگری زیبایی که در این منطقه قرار دارد بزنید. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با یکی از مهمترین جاذبه های توریستی منطقه آمر بیشتر آشنا شوید.

قلعه آمر یکی از قلعه های باستانی و تاریخی متعلق به خاندان Kachhawa می باشد که به سبک معماری هندی – اسلامی، از سال 1600 شروع به ساخت شده است و در سال 1727 ساخت آن به پایان رسید. اولین چیزی که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند، معماری کم نظیر این قلعه می باشد که می توان ترکیب زیبایی از سنگ های مرمر سفید و ماسه سنگ های قرمز را در کنار هم مشاهده نمود. دریاچه مائوتا که درست در کنار قلعه قرار گرفته است، زیبایی آن را دو چندان می نماید. البته در زمان قدیم، از آب این دریاچه برای تأمین آب مورد نیاز قلعه استفاده می شد. در داخل قلعه هم تمامی دیوارها، سقف ها و دور پنجره ها آینه کاری شده است که علاوه بر زیبایی برای سیستم روشنایی هم به کار میرفته است به این گونه که شب ها با قرار دادن شمعی در جلوی آینه از انعکاس و تلألو نور در آینه محیط را روشن می نمودند.

نام قلعه آمبر از نام خدایان آمبا گرفته شده است و علاوه بر یک اقامتگاه ییلاقی برای خاندان سلطنتی، از نظر نظامی نیز اهمیت فراوانی داشته است این دژ بر روی ارتفاعات این منطقه و بر روی تپه قرار گرفته است و برای رسیدن به آن می توانید سوار بر فیل شوید و یا پیاده روی نمایید. البته اگر هر دوی این روش ها برای شما سخت می باشد می توانید برای بازدید از خاص ترین مکان های دیدنی جیپور از گزینه ماشین استفاده نمایید.

قلعه آمبر یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر جیپور به حساب می آید و در لیست آثار باستانی یونسکو قرار گرفته است. ساعت بازدید از قلعه آمبر از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر می باشد و پیشنهاد می شود برای گشت و گذار و بازدید از این قلعه ی زیبا حدود 2 تا 3 ساعت زمان بگذارید.اگر هند را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده اید برای استعلام قیمت تور هند و یا رزرو تورهند می توانید با همکاران ما در آژانس آسمان آبی با شماره 02157872 تماس حاصل فرمایید.

Amer-Fort
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql