کاخ جال محل جیپور

کاخ جال محل جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

کاخ جال محل | Jal Mahal

شهر جیپور یکی از مهمترین شهر های ایالت راجستان است که از سال 1727 میلادی تاکنون فرمانروایان مختلفی در آن حکمرانی کرده اند به همین دلیل، در جای جای شهر می توانید قصر ها و اقامتگاه های لوکس و باشکوهی را پیدا کنید که زمانی محل سکونت خاندان سلطنتی بوده است و اکنون به جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

یکی از جاذبه های عجیب و جالب شهر جیپور کاخ جال محل است که در وسط دریاچه من ساگار قرار گرفته است و به همین دلیل با نام کاخ آب نیز شناخته می شود. با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با این کاخ کم نظیر بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه کاخ جال محل به قرن 18 برمی گردد و یکی از مهم ترین بناهای باقی مانده به سبک معماری هندی است و نشان دهنده فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی در هند می باشد. اگر اهل بناهای تاریخی و طبیعت هستید، حتماً در تور هند خود سری به این جاذبه توریستی جیپور بزنید و در کنار بازدید از کاخ، از مناظر طبیعت اطراف آن و به ویژه دریاچه من ساگا استفاده نمایید. البته این کاخ محلی برای زندگی پادشاه نبوده و بیشتر به عنوان تفرجگاه از آن استفاده می شده و صد البته ثروت و عظمت پادشاه را به رخ می کشید.

شاید در نگاه اول تصور کنید کاخ جال محل یک یا دو طبقه داشته باشد ولی در واقع این قصر 5 طبقه دارد و 4 طبقه از آن در زیر آب می باشد و در هنگام جزر و مد می توانید قسمتی از طبقه های پایینی را هم ببینید. به خاطر قرار گرفتن در داخل آب، این کاخ به مراقبت و مرمت بسیاری نیاز دارد و در طی سال ها در فواصل زمانی مختلف مرمت و بازسازی شده است و هم اکنون نیز دولت راجستان سلامت آن را بررسی می نماید و هزینه زیادی بابت مراقبت از این اثر ملی صرف می شود.

این سازه نیز مانند بسیاری از عمارت های شهر جیپور از ماسه سنگ قرمز رنگ ساخته شده است و در برخی از قسمت های آن از سنگ کوارتزیت استفاده شده است.

برای بازدید از کاخ جال محل باید از قایق های پارویی که در اطراف دریاچه وجود دارد استفاده نمایید البته ممکن است بنابر شرایط جوی و یا فصلی اجازه ی بازدید از داخل کاخ را نداشته باشید و فقط از دور آن را تماشا کنید.اگرخواندن مطالب فوق را مفید ارزیابی کرده اید برای رزرو تور هند یا استعلام قیمت تور هند می توانید با همکاران ما در آژانس آسمان آبی با شاره 02157872 تماس حاصل فرمایید.

 jal-mahal

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql