مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 خرداد ، 1397

Isa Bey Mosque Kusadasi

در سفر به کشور زیبای ترکیه و به خصوص شهر کوش آداسی، یکی از شهرهایی که مورد توجه گردشگران دوستار تاریخ قرار می گیرد، شهر سلجوک می باشد که در استان ازمیر قرار گرفته است و دارای آثار باستانی فراوانی از دوره های یونان باستان، سلجوقیان و عثمانی می باشد. اگر در تور کوش آداسی خود سری به شهر باستانی افسوس زدید، فراموش نکنید سری هم به مسجد عیسی بیگ در شهر سلجوک بزنید. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با این مسجد بیشتر آشنا شوید.

مسجد-عیسی-بیگ-کوش-آداسی

مسجد عیسی بیگ که در زبان ترکی با نام عیسی بِی جامی شناخته می شود، در سال 1375 میلادی و به دستور آیدین اوغلو عیسی بیگ ساخته شده است. این مسجد یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بناهای باقی مانده از ملوک ‌الطوائف ترکمن در آسیای کوچک می باشد و در معماری آن می توان نشانه های گذر از دوران سلجوقی به عثمانی را دید. این بنا در دامنه های کوه آیاسلو و توسط معمار شَملی دیموش کولدو علی ساخته شده است.

مسجد-عیسی-بیگ-کوش-آداسی-ترکیه

مسجد عیسی بیگ دارای دو گنبد و یک مناره می باشد و در ساخت آن از موادی مانند سنگ، آجر و سنگ مرمر استفاده شده است و بر روی برخی از دیوارها می توانید کتیبه ها و اشکال هندسی را ببینید که به شکل زیبایی حکاکی شده اند. در طول تاریخ این مسجد چندین بار تخریب شده است و در قرن 19 از آن به عنوان کاروانسرا استفاده می شده است. نقشه و طرح مسجد بر اساس مسجد جامع شهر دمشق می باشد و دارای دو ورودی اصلی در شرق و غرب می باشد.

مسجد-عیسی-بیگ-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql