آسیاب های بادی بدروم

آسیاب های بادی بدروم

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 تیر ، 1397

Windmills Of Bodrum

بدروم یکی از شهرهای ساحلی معروف کشور ترکیه می باشد که یکی از بهترین مقاصد گردشگران برای لذت بردن از زیبایی های و سواحل دریای اژه می باشد. اگر در تور بدروم خود به دنبال بهترین مکان برای تماشای منظره زیبای دریا و لذت بردن از غروب خورشید می باشید با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

یکی از جاذبه های توریستی شهر بدورم، آسیاب های بادی آن می باشد که در ناحیه ای میان خلیج گومبت و خلیج بدروم بر فراز تپه هایی قرار گرفته است. این آسیاب های بادی که تعداد آن ها 8 عدد می باشد، متعلق به قرن 18 ام می باشند و در قدیم برای تبدیل گندم به آرد استفاده می شده است و آرد مورد نیاز مردم شهر بدروم را تأمین می کرد.

با این که این آسیاب های ساخته شده از سنگ، قدیمی و مهم می باشند، توجه زیادی به آن ها نشده است و بسیاری از آن ها تخریب شده اند و یا بر روی آن ها یادگاری نوشته شده است. به همین دلیل کار بازسازی و مرمت این آسیاب های شروع شده و در حال حاضر یکی از این 8 آسیاب به طور کامل بازسازی شده است و برای بازدید گردشگران باگشایی شده است. برای توسعه این جاذبه ی گردشگری تاریخی و مجموعه آن در نظر هست که رستوران و استراحت گاه هایی نیز در اطراف آن ها احداث شود.

در کنار بازدید از این جاذبه های تاریخی، این تپه ها مکانی فوق العاده برای تماشای دریای اژه و شهر بدروم می باشد و می توانید از درخشش غروب خورشید، دریا و باد لذت برد.


آسیاب-بادی-بدروم-ترکیه
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql