کلیسای بوم ژیزوس گوا

کلیسای بوم ژیزوس گوا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

کلیسای بوم ژیزوس | Basilica of Bom Jesus goa


کلیسای بوم ژیزوس گوا که به کلیسای زاویر مقدس نیز شهرت دارد. جسد مومیایی زاویر مقدس، اولین مبلغ مسیحیت در این کلیسای قرار دارد. سنگ بنای این کلیسای در  از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده و در سال  ۱۶۰۵به اتمام رسید.پیکر مومیایی شده زاویر مقدس مُبلغ اسپانیایی در  یک تابوت شیشه ای و روی یک طاق بلند قرار دارد.

فرانسیس زاویر مقدس در سال ۱۵۴۲ وارد گوا شد و به مدت ۱۰ سال در این شهر زندگی کرد و طی این ۱۰ سال به کشورهای دیگر مانند ژاپن، مالزی، اندونزی و سری لانکا نیز سفر کرد. او در راه رسیدن به چین، بیمار شد و در دسامبر ۱۵۵۲ در یک جزیره از دنیا رفت. فرانسیس قبل از مرگش وصیت کرده بود در هر کجای دنیا که فوت کرد، پیکرش را در گوا به خاک بسپارند.  بعد از گذشت چهار ماه از مرگ او، تابوت او را گشودند و با جسد دست نخورده وی مواجه شدند.

 نکته جالب در مورد این مومیایی این است که بر اساس اعتقاد مردم محلی گوا، جسد فرانسیس مومیایی نشده و به شکل طبیعی خود از پوسیدگی حفظ شده است. هر 10 سال یکبار نیز قبر وی را می گشایند تا توریستها، جسد مومیایی را از نزدیک ببینند. این کلیسا با معماری خارق العاده اش از جاذبه های گردشگری گوا به شمار میرود.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql