فواره مونتجوی بارسلونا

فواره مونتجوی بارسلونا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 دی ، 1397

Barcelona Magic Fountain of Montjuïc
شهر بارسلونا یکی از قطب های گردشگری در کشور اسپانیا می باشد . این شهر با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است سالانه پذیرای تعداد بیشماری گردشگر و علاقه مندان به تور اسپانیا می باشد. در این بخش آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام فواره مونتجوی بپردازد، در ادامه همراه ما باشید.

مونتجوی، بزرگترین فواره تزئینی سال 1929 در شهر بارسلونا به منظور نمایشگاه بین المللی ساخته شد. در حال حاضر با گذشت سالیان  با بیشتر از 50 نوع رنگ و سایه به یکی از پرطرفدارترین دیدنی های بارسلونا تبدیل گشته است که تصویری جذاب و شگفت انگیز از رقص موسیقی ، آب و نور به نمایش می گذارد. فواره مونتجوی در نزدیکی میدان اسپانیا شهر بارسلونا در پایین تپه المپیک و در برابر کاخ مونتجوی واقع شده است. امروزه آهنگ و رقص نور فقط در روز جمعه و شنبه و از اکتبر تا آوریل اجرا می شود.
کارلس بوگیا (Carles Buigas)  نام فردی است که طراحی این پروژه را انجام داد. فواره مونتجوی در طی جنگهای داخلی اسپانیا به شکل خیلی جدی دچار آسیب شد و در سال 1955 مورد بازسازی قرار گرفت.  در سال 1980 پخش موزیک همراه رقص نور به طرح اضافه شد و به زیبایی فواره افزوده شد. در نهایت بعد از 60 سال این چشمه مجدد برای بازی های المپیک 1992 در دست بازسازی قرار گرفت. فواره مونتجوی بارسلونا نخستین هماهنگی آب، موسیقی و نمایش نور در دنیا بوده است و آن را همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی اسپانیا تبدیل کرده است. با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید و از بهترین دیدنی های اروپا دیدن کنید.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql