کلیسای لاسئو بارسلونا

کلیسای لاسئو بارسلونا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 دی ، 1397

La Seu Cathedral Barcelona

کلیسایی به سبک گوتیک در مرکز شهر بارسلونا قرار دارد که در منطقه برری گوتیک (Barri Gòtic)واقع شده است که آن کلیسای لاسئو (La Seu) نام دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

کلیسای لا سئو در قرن 13 میلادی احداث شد که مراحل ساخت آن چند سال به طول انجامید. نام  این بنای تاریخی از سن یولالیا (Eulalia) گرفته شده است که اسم کامل آن کلیسای صلیب مقدس و سن یولالیا  می باشد که به لاسئو مشهور است و امروز از جاذبه های گردشگری بارسلونا می باشد.  در سال 343 میلادی بعد از میلاد و در زمان امپراطوری روم، در همین منطقه امروز کلیسا یک کاخ پادشاهی احداث شد که بعدها در سال 985 میلادی به دست دشمنان روم ویران شد. حکمران کاتالان با اسم رامون برنگئور اول (Ramón Berenguer I) که در دوران به قدرت رسیدن در سال 1035 میلادی فقط 11 ساله بود، فرمان  بنای این کلیسا را داد که در مابین سال‌های 1046 الی 1058 میلادی بر اساس طراحی رومیان ساخته شد، البته در سال های 1257 تا 1268 نمازخانه ای نیز به آن اضافه شد. با گذشت سی سال در زمان حکمرانی پادشاه خائومه دوم (Jaume II) کلیسای لا سئو کنونی ساخته شد که در زمان احداث ساختمان رومی خراب شد نابود گردید که باعث ایجاد جنگ داخلی و مرگ سیاه در  شهر شد. عملیات احداث کلیسا خیلی کند انجام می گرفت که در نهایت در سال 1460 به پایان رسید. قسمت جلویی کلیسای لاسئو بارسلونا که با طراحی گوتیک تزیین شده بود در سال 1898  و همچنین قسمت  اصلی آن در سال 1913 کامل شد.

کلیسای لا سئو دارای 93 متر طول می باشد و در عرض نیز  40 مترمی باشد. برج‌های هشت ‌ضلعی آن هر کدام 50 متر ارتفاع دارند. گنبد سالن اصلی کلیسا نیز در ارتفاع 70 متر ساخته شد.

شهرت این کلیسا، به خاطر راهروی سرپوشیده قرن چهاردهمی آن است. یک حیاط مرکزی هم که با ایوان ستون‌ دار بسیار زیبای گوتیک تزئین شده، در آنجا دیده می‌شود. همیشه سیزده غاز در این حیاط دیده می‌شوند. هر غاز، نماینده یک سال زندگی سانتا یولالیای شهید است. گفته می‌شود یولالیا دختری جوان بوده که در قرن چهارم میلادی و توسط رومی‌ها به خاطر عقاید مذهبی‌اش تا سرحد مرگ شکنجه شده است. این راهرو همچنین شامل موزه‌ای کوچک و آثار هنری ارزشمند مربوط به آیین نیایش کلیسا است.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql