معرفی برخی آثار تاریخی ایران

معرفی برخی آثار تاریخی ایران

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1397

معرفی برخی آثار تاریخی ایران

ایران کشوری است با تاریخ و قدمتی دیرینه که آثار بسیاری از دوران مختلف دارد. همین آثار تاریخی و فرهنگ غنی سبب شده تا گردشگران بسیاری از سراسر اروپا و آسیا به ایران بیایند و از این جاذبه ها دیدن کنند. علاوه بر توریست ها بسیاری از ایرانی ها نیز برای تعطیلات خود سفر به شهرهای مختلف و بازدید از فرهنگ و تمدن های تاریخی را برای خود برنامه ریزی می کنند. در ادامه این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا تعدادی از زیباترین و بهترین آثار تاریخی ایران را به شما معرفی کند، پس با ما همراه باشید.

میدان نقش جهان | اصفهان

میدان نقش جهان، مجموعه ای تاریخی متعلق به دوره تیموریان است که در زمان شاه عباس اول توسعه و به شکل امروزی در آمد. این میدان که حدود 85 هزار متر مربع مساحت دارد، در زمان شاه عباس به عنوان محل بازی چوگان، برگزاری جشن ها و رژه قشون استفاده می شد. امروزه نیز می توانید دو دروازه چوگان را در این میدان زیبا مشاهده کنید.

عالی قاپو | اصفهان

کاخ عالی قاپو یکی از آثار تاریخی با معماری خاص در ایران است که می توانید گذر زمان را در ذره ذره آن حس کنید. ساخت این کاخ در دوره ها مختلف صورت گرفته تا در نهایت به شکل امروزی درآمده است. در زمان صفویان و پادشاهی شاه عباس، از عالی قاپو برای سرگرمی استفاده می شد و برای همین یک سالن موسیقی در بالای کاخ قرار دارد.

کاخ چهل ستون | اصفهان

کاخ چهل ستون یکی از آثار تاریخی متعلق به دوران صفوی است که مبارک ترین بنای دنیا را دارد. معماری این باغ تلفیقی از هنر و معماری چینی، ایرانی و فرنگی است. ساختمان چهل ستون دارای یک ایوان است که یک بخش ان بر روی 18 ستون چوبی قرار گرفته و چهار ستون وسط آن بر روی 4 شیر سنگی قرار دارد.

مسجد نصیر الملک | شیراز

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شیراز مسجد نصیرالملک است که با نام مسجد صورتی نیز شناخته می شود. معماری منحصر به فرد این بنای تاریخی هر توریستی را محسور زیبایی خود می کند. اما باید بدانید که بهترین زمان برای بازدید از مسجد نصیر الملک شیراز هنگام طلوع خورشید است که نور از میان شیشه های رنگارنگ عبور می کند و زیبایی وصف ناپذیری را در فضای مسجد به وجود می آورد.

نقش رستم | شیراز

نقش رستم که در 12 کیلومتری شمالغرب پرسپولیس قرار گرفته است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز است که محلی برای استراحت پادشاهان هخامنشی بوده و حکاکی های بسیار زیبایی بر روی کوه دارد. متاسفانه مقبره های این مکان تاریخی توسط اسکندر مقدونی نابود شدند اما آسیبی به حکاکی های شگفت انگیز آن وارد نشده است.

پرسپولیس | شیراز

پرسپولیس که در دوران هخامنشیان پایتخت جشن های ایرانی بوده، در 60 کیلومتری شمال شیراز قرار گرفته است که البته تنها خرابه هایی از آن به جای مانده است. شهر باستانی پرسپولیس دارای دو قصر سلطنتی، باغ ها و ستون های متعددی است که امروزه خرابه های آنها در مساحتی 1.6 کیلومتر مربعی قرار دارند. دروازه ورودی پرسپولیس یا همان شهر ایرانیان دارای نام کاوشگرانی از هزاران سال قبل است که امروزه برای آسیب کمتر با دیوارهای شیشه ای پوشیده شده اند.

یزد

شهر زیبا و تاریخی یزد مملو از ساختمان های خشتی با کوچه های باریک است که از محبوبترین شهرها نزد گردشگران خارجی است که به ایران سفر می کنند. یزد عنوان بزرگترین شهر خشتی دنیا را از آن خود کرده و اکثر خانه های آن دارای حیاط با حوض های کوچک هستند. به دلیل قرارگیری شهر در منطقه ای خشک و کویری، در گذشته برای خنک کردن هوای داخل خانه ها برای آنها بادگیر می ساختند. یکی از محبوبترین و جذاب ترین جاذبه های یزد رفتن بر روی پشت بام خانه ها و تماشای دنیای حیرت انگیز پیش رویتان است.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql