چای ماسالا از کجا آمده است؟

چای ماسالا از کجا آمده است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 اسفند ، 1398

چای ماسالا از کجا آمده است؟

دومین نوشیدنی پرطرفدار در جهان پس از آب، چای است که نزد ما ایرانیان نیز جایگاه ویژه ای دارد. در سراسر جهان شاید چای را به انواع متفاوت سرو کنند، یکی از معروفترین چای ها در سراسر جهان، چای ماسالا است که اصالتی هندی و رنگ و بویی متفاوت دارد. چای ماسالا نیز مانند غذاهای هندی ادویه های فراوان و خوش عطر و بویی دارد که در ادامه این مطلب در مجله گردشگری، آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی تاریخچه ای از این چای را برایتان بازگو می کند، پس با ما همراه باشید.

چای-ماسالا-از-کجا-آمده-است

چای ماسالا که از ترکیب، شیر، چای سیاه و ادویه های معطر هندی تهیه می شود، در تمامی شهرهای هند در رستوران ها و کافه ها سرو می شود. تاریخچه پیدایش چای ماسالا به زمان حضور انگلیسی ها در هند بازمیگردد که در آن زمان به دلیل آنکه قیمت چای بسیار بالا بود فروشنده ها به چای، شیر و ادویه اضافه می کردند تا تمام مردم توان تهیه آن را داشته باشند. در سال های بعد و با پایین آمدن قیمت چای هنوز هم چای ماسالا طرفداران خود را داشت بطوریکه در سفر به هند در کوچه و خیابان ها می توانستید چای ماسالا را در استکان های کوچک و با قیمت مناسب از دستفروش ها تهیه کنید. که البته این خلاقیت باعث شد تا چای ماسالا نه تنها در هند بلکه در سراسر جهان به شهرتی باورنکردنی دست پیدا کند. ماسالا در لغت به معنای ترکیب ادویه ها است که به دلیل استفاده از ادویه های متنوع در چای به آن چای ماسالا می گویند. خوردن چای ماسالا یکی از بهترین و لذت بخش ترین بخش های تور هند است.

چای-ماسالا

جالب است بدانید که در منطقه کشمیر، چای ماسالا را با استفاده از پودر چای سبز تهیه می کنند. در سال های دور و در روش های سنتی برای تهیه چای ماسالا از شیر بوفالو استفاده می شده اما امروزه شیر گاو و انواع شیرهای پرچرب نیز برای تهیه چای ماسالا مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه برای سهولت تهیه چای ماسالا، تمام ادویه های مورد نیاز بصورت آماده و یکجا فروش می روند و حتی چای کیسه ای این نوع چای نیز به فروش می رسد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql