گورستانی از گنجینه های طلا در شهر وارنا

گورستانی از گنجینه های طلا در شهر وارنا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1397

گورستانی از گنجینه های طلا در شهر وارنا

Varna Golden Treasure

وارنا يكي از قديمی ترين شهرهای اروپا و سومین شهر بزرگ بلغارستان می باشد. وارنا که یکی از شهرهای در حال توسعه بلغارستان می باشد، از نظر اقتصاد گردشگری، نقش بسيار مهمي برای مردم کشور بلغارستان دارد. این شهر دارای آب و هوای بسیار مطلوب و جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا، خود را به این شهر زیبا برسانند. در ادامه با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را با گنجینه طلایی وارنا که قديمی ترين گنجينه طلای دنيا مربوط به هزاره چهارم قبل از ميلاد می باشد، آشنا کنیم.

در فاصله 500 متری از شمال دریاچه وارنا و 4 کیلومتری غرب مرکز شهر، در ماه اکتبر سال 1972، بطور اتفاقی گورستانی مربوط به دوره سنگ و مس وارنا کشف شد. در این گورستان 294 مقبره قرار داشت که در محوطه ای به مساحت 7.500 متر مربع قرار داشتند که در میان آنها بیش از سه هزار شی طلا با قدمتی 6 هزار ساله کشف شد که هم اکنون تمام این اشیا در موزه باستان شناسی وارنا به نمایش گذاشته شده اند. در دنیای باستان شناسی، این کشف به اندازه ای اهمیت داشت که به آن لقب کشف باستان شناسی قرن Archeological Discovery Of The Century را داده اند.

در این گورستان مقبره ای کشف شد که احتمال می رود مقبره رهبر قبیله بوده باشد، زیرا بیش از 990 شی طلایی به وزن 1.5 کیلو گرم با وی دفن شده بود. همچنین در مقبره وی اشیای مسی، تیغه های سنگی و سفال نیز وجود داشت.

گنجینه-طلایی-وارنا

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql