قهوه ترک، معروف ترین سوغات ترکیه

قهوه ترک، معروف ترین سوغات ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 اسفند ، 1397

قهوه ترک، معروف ترین سوغات ترکیه

Turkish coffee

از سوغات‌های معروف در کشور ترکیه قهوه است و شیوه درست کردن جزو مهمترین سنت‌های این کشور می باشد. البته در بسیاری از کشورهای جهان همین شیوه سرو قهوه انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

برای تهیه قهوه ترک باید دانه‌های قهوه را برشته کنیم و بعد به شکل یک دست پودر شود.  معمولا در درست کردن قهوه ترک با استفاده از  جذوه  که یک قهوه‌جوش کوچک قاشق چای‌خوری، و دستگاه گرمازا آماده می شود و سپس در فنجان می نوشند.

قهوه-ترک

در کشور ترکیه خوردن قهوه یک عادت روزانه است و مردم این کشور علاقه خاصی به نوشیدن قهوه ترک دارند. تهیه قهوه ترک در ترکیه بیشتر یک فرهنگ می باشد.  حتی در مراسم خواستگاری، عروس برای خانواده داماد قهوه ترک آماده میکند و جالب اینجاست که در تمام قهوه‌ها به غیر از قهوه داماد شکر می‌ریزد. عروس باید در قهوه داماد نمک به جای شکر بریزد و این به این علت است که داماد با نوشیدن قهوه با نمک و شدت تغییراتی که در چهره آن رخ می دهد، به صورتی نمادین میزان صبر و تحمل در مقابل مشکلات زندگی را نشان می دهد. داماد این قهوه نمکی را بدون اعتراض و تغییری در چهره بنوشد، فکر عروس از جهت صبور بودن او آسوده می شود.

قهوه-ترکیه-استانبول

برای درست کردن قهوه ترک، به تعداد فنجان‌هایی که قهوه سرو می کنید، آب سرد به قهوه‌جوش اضافه کنید. بعد به ازای هرفنجان بین یک تا یک و نیم قاشق چای‌ خوری قهوه ترک می ریزید . مردم ترکیه 4 درجه شیرینی برای قهوه‌ ترک دارند. به قهوه بدون شکر «قهوه ساده»، به قهوه‌ای که نصف قاشق چای‌خوری شکر دارد «شکرلی»، و اگر 1 قاشق چای‌خوری «آرتا شکرلی» و به قهوه‌ای که بیشتر از 1 قاشق چای‌خوری شکر داشته باشد «چوخ شکرلی» می‌گویند.

قهوه ترک با یک لیوان آب خنک سرو می‌شود تا دهان تازه شود و مزه ی  آن خوب احساس شود. در کشور ترکیه اگر برخی از مردم بخواهند قهوه را بعد از غذا میل کنند، قبل از آن اندکی عرق نعنا می‌نوشند. لایه زخیم دانه‌ها قهوه که در انتهای فنجان ته نشین می ماند خورده نمی‌شود و معمولا برای فال قهوه از آن استفاده می‌کنند.

قهوه

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql