میوه های مالایی کوالالامپور

میوه های مالایی کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 اسفند ، 1397

میوه های مالایی کوالالامپور

يكی از جذابیت های مالزی ميوه های اونه، ميوه هایی كه فقط در مناطق حاره ای مثل مالزی يافت ميشود که ما ايرانيها نه اونها رو دیدیم و نه حتی اسمشونو شنیدیم. از جمله این میوه ها می توان به دراگون فروت، دریان، دوکانگ، جک فروت، انبه، منگوستین، پاپایا، آناناس، پاملو، رامبوتان، استار فروت و آووکادو اشاره کرد که بیشتر این میوه های محلی، هم بصورت کیلویی، هم سبدی، هم دانه ای به فروش می رسد ، البته به طور بسته بندی و آماده شده هم در مراکزخرید و هم در بازار هفتگی که پاسارمالام یعنی بازار شبانه نامیده می شوند یافت می شود. آرزوی آسمان آبی می خواهد شما را با این میوه های هیجان انگیز آشنا کند.

دراگون فروت

میوه ای با ظاهر بسیار زیبا و پوست صورتی رنگ و غیر خوراکی. این میوه هرچه رسیده تر باشد، قرمزتر است. دراگون میوه ی درخت کاکتوس است. 

dragonfruit

دریان

میوه ای استوایی و خاردار که ورودش به برخی هتل ها و تاکسی های مالزی ممنوع می باشد. بوی این میوه به بوی جهنم معروف است اما گوشت شیرین آن بوی بد آنرا از بین می برد. 

durian

دوکانگ

دوکانگ یا همان میوه ی چشم گربه ای، میوه ای قهوه ای و متمایل به زرد، به اندازه ی دانه های انگور است. جویدن دانه های آن تلخ است اما در کل میوه ایست با کمی طعم ترش و شیرین.

duku

جک فروت

میوه ای نه چندان مشهور است که اندازه ی آن می تواند تا 90 سانتیمتر هم برسد. در کنار جاده به فروش می رسد و اغلب با دریان اشتباه گرفته می شود. مثل دریان بوی بد و طعم شیرین دارد.

jackfruit

انبه

منگو پادشاه میوه های آسیایی و سرشار از ویتامین آ است. خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد و سیستم دفاعی بدن را قوی می کند.

mango

منگوستین

این میوه ارزش غذایی بسیار بالا و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که سیستم ایمنی بدن را قوی می کند. این میوه ی گرمسیری به اندازه ی یک توپ تنیس و مانند دریان میوه ای بومی ست.

mangosteen

پاپایا

از معروفترین میوه های استوایی است که در تولید داروهای پوستی، معده و روده استفاده می شود. کلیه قسمت های این میوه اعم از پوست  و یا تخم های آن ارزش دارویی جداگانه ای دارد. میوه ای ست شبیه خربزه و با رنگ نارنجی که طعمی شیرین دارد. غنی از ویتامین های سی، آ و آهن است.

papaya

آناناس

این میوه به وفور در مالزی یافت می شود و آنزیمی دارد که به هضم پروتئین در بدن کمک می کند. کلسیم، فسفر و پتاسیم نیز در آناناس یافت می شود و خوردن آناناس به رفع یبوست، فشار خون بالا، از بین بردن کرمهای موجود در روده و حالت تهوع کمک می کند.

pineapple

پاملو

یکی دیگر از میوه های نه چندان مشهور استوایی، با اندازه ی پرتقال و طعمی شبیه به گریپ فروت.

pomelo

رامبوتان

رامبوتان در زبان مالایی به معنای میوه ی مودار است که در رنگ های قرمز و زرد وجود دارد. اندازه ی آن شبیه به تخم مرغ است و دانه ای سفید رنگ درون آن وجود دارد که پر آب و شیرین است.

rambutan

استار فروت

این میوه متمایل به سبز و زرد با ظاهری شفاف که شبیه به ستاره و دارای طعم و مزه ای خوشایند است، یکی دیگر از میوه های معروف مالزی ست که آبدار و خوشمزه است. اصل این میوه از کشور سریلانکا به کشورهای دیگر آورده شده و در رنگها و طعم های مختلف وجود دارد. طعم این میوه ترش و شیرینه و حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ و سی است. 

starfruit

آووکادو

آووکادو یک میوه نیست، بلکه یک سبزی سرشار از مواد مغذی و اسیدهای چرب مورد نیاز برای بدن است. آووکادو را باید خام خورد، چون اگر آنرا بپزید مزه ی تلخی به خود میگیرد.

avocado

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql