بلگراد، پایتخت کشور صربستان

بلگراد، پایتخت کشور صربستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اسفند ، 1397

بلگراد، پایتخت کشور صربستان

Belgrade

شهر بلگراد ، پایتخت کشور صربستان و بزرگترین شهر این کشور با جمعیت حدود 1.7میلیون نفر می باشد. این شهر که در محل تقاطع دو رود بزرگ دانوب و ساوا قرار گرفته است، تاریخی طولانی دارد که به قرن چهارم قبل از میلاد، زمانی که این منطقه توسط قبایل سلتیک اداره می شد، بازمیگردد. بعد ها به شهر رومی (Singidunum) تبدیل شد که از آثار باقیمانده آن دوران می توان به قلعه کالمگدان (Kalemegdan Fortress) اشاره کرد. در قرون وسطی و تا سال 1521 این شهر بین امپراتوری مجارستان و صربستان، جابجا می شد، اما در این سال به دست امپراتوری عثمانی افتاد. در ادامه با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را بیشتر با شهر زیبا و تاریخی بلگراد آشنا کنیم.

بلگراد-صربستان

شهر بلگراد مساحت زیادی ندارد، همه چیز در این شهر بین کالمگدان (Kalemegdan)، خیابان کنز میخایلوا (Knez Mihajlova) و خیابان (Skadarska) قرار دارد که بهتر است در کنار تمام این زیبایی ها قدم بزنید و از تماشای تاریخ و تمدن شهر لذت ببرید. یکی از نکات مهم برای گردشگران شاید این باشد که اکثر موزه های شهر بلگراد، در روزهای دوشنبه تعطیل می باشند. بلگراد که به معنای شهر سفید است، ترکیبی از معماری سبک های مختلف را در خود جای داده است. پس از جنگ جهانی اول و تا سال 1941، شهر بلگراد (Belgrade) محل سلطنت، صرب ها، کروات ها و اسلوونی ها بود، سپس با تهاجم آلمان ها و در طول جنگ جهانی دوم، شهر بلگراد محل نشست دولت نازی بود، که در طی این سال ها یک بار توسط آلمان ها و بار دیگر توسط متفقین بمباران شد که در طی آن آسیب های بسیاری را به چشم دید.

شهر بلگراد (Belgrade)، مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که همین امر سبب شده تا سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب کند. از جاذبه های بسیار زیبا و محبوب شهر بلگراد نزد مسافران تور بلگراد، می توان به  میدان جمهوری (Republic Square)، خیابان اسکادارلیا (Skadarlija)، باغ وحش بلگراد (Belgrade Zoo) و کلیسا سنت ساوا (Saint Sava Temple) اشاره کرد. همچنین بلگراد (Belgrade) در طول سال و در ماه های مختلف، میزبان فستیوال های بسیار زیبایی است که این نیز خود می تواند دلیلی برای جذب گردشگران باشد. این شهر رستوران های بین المللی و محلی بسیاری را در خود جای داده است که هزینه یک وعده غذا در هرکدام از آنها می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. 

بلگراد

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql