سوغاتی های باکو

سوغاتی های باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اسفند ، 1397

سوغاتی های باکو

از لذت بخش ترین و بهترین قسمت های هر سفر، خرید کردن سوغاتی می باشد. اگر برای بازدید از جاذبه های گردشگری باکو نیز سفر کرده باشید، باز هم خرید سوغاتی چه برای خود چه برای عزیزانتان می تواند به شما احساس بسیار خوبی بدهد. یکی از شهرهایی می توانید از آن به راحتی سوغاتی بخرید، شهر باکو است. شهری که پیشینه گران قدَر و جذاب دارد.بازار های شهر قدیمی باکو یا ایچری برای این امر بسیار مناسب است و بافت آن نیز مسافران تور باکو را مجاب می کند تا از مغازه هایی که در کوچه های باریک پنهان شده اند سوغاتی های خوبی تهیه کنید. در ادامه با آسمان آبی همراه باشید تا چند سوغاتی خوب و شایسته را برای شما توضیح دهیم.

استکان‌های شیشه ای (آرمودو)

یکی از اشیایی که از اجزاء مهم فرهنگ آذربایجان است استکان های رنگی شیشه ای است که به آن آرمودو نیز می گویند. طرح آن شبیه گلابی دارد که کلمه آرمودو هم از همین گرفته شده است. قیمت این استکان ها بنا به جنس آن، مواد سازنده آن، کیفیت و ظاهرشان از 5 منات شروع می شود و برخی از آن حتی به 150 منات هم می رسد. در خیابان های شهر قدیمی می توانید آرمودو را در طرح های متنوع و با قیمت های مناسبی خریداری کنید.

 

 

سوغاتی-باکو

فرش

یکی دیگر از سوغاتی های مهم باکو، فرش است. از هنر های سنتی کششور که بسیار نفیس و زیبا هستند. در باکو فرش هایی با نقش و نگار ملی در مغازه های مشخصی در گوشه کنار باکو قرار دارند. احمد فیگ هنرمند اهل باکو فرش های این کشور را به شیوه مدرن طراحی کرده است، این هنرمند کم کم به یکی از معروف ترین هنرمندان در عرصه فرش های جهانی تبدیل می شود. یکی از مکان های معروف آذرخلچا از سال ۱۹۲۸ برند فرش محلی این کشور است که در نمایشگاه ها و مغازه ها، فرش های خود را به فروش می رساند.

 

سوغاتی-باکو-آذربایجان

نقاشی رنگ روغن (نقاشی با نفت خام)

سبیر کوپورگلو هنرمند معروف آذربایجانی است. او با نقاشی های بسیار زیبایی که  فقط با استفاده از انگشتان و ناخن خود و با نفت خام می کشد، می توان سوغاتی های بسیار محبوب و جالبی برای شما به وجود آورد. البته این شخص میواتند عکس خود شما را نیز طراحی کند و با این کار شما را شگفت زده کند. این هنرمند نقاشی های زیبا را با دست خود و بدون قلم مو می کشد.آثار های زیبایی که خلق می کند می تواند یک هدیه ی بسیار ارزشمند و خاص به کسی که برایتان مهم است، باشد.

 

سوغات-باکو-آذربایجان

کلاه و روسری

کلاه های دستبافت و مخصوص آذری که ظاهر بسیار زیبایی دارند و همین طور کفش های دست ساز که همگی توسط هنرمندان کشور آذربایجان تهیه و تولید شده اند یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید در باکو به سراغ خرید آن بروید هر دوی این کالا ها از دوخت های بی نظیر و نشانه های آذری برخوردار هستند.

اگر به سوغاتی های ساده و سنتی گذشته آذربایجان برگردیم امکان ندارد که نامی از پارچه های آذربایجانی برده نشود. در این شهر می توانید ابریشم های باکیفیت و روسری های رنگی با نقش و نگار ملی برای زنان بخرید، این روسری ها را با لباس های دیگر ست کرده و در مراسم های مختلف می پوشند. برای مردان هم می توانید انواع مختلفی از کلاه های سنتی که آن ها هم نقش و نگار زیبایی دارند بخرید.

 

سوغات-باکو

ظروف مسی

در ایچری شهر باکو تعداد زیادی عتیقه فروشی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها ظروف مسی را به عنوان سوغات باکو تهیه کنید. انواع ظروف مسی از جمله کوزه، گلدان، قابلمه و حتی سماور مسی را به عنوان هدیه‌ای مناسب از این شهر تهیه کنید. جالب است بدانید که در بسیاری از کافه‌های سنتی شهر باکو چایی با استفاده از سماورهای مسی درست می‌شود.

 

 باکو-آذربایجان-سوغاتی


نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql