پارک های تفلیس

پارک های تفلیس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 اسفند ، 1397

پارک های تفلیس

گرجستان کشوری است که در این چند سال اخیر مورد توجه خیلی از مسافران و گردشگران قرار گرفته است که اکثراً به سمت پایتخت آن، شهر تفلیس جذب می شوند که مسافت کمی هم به ایران دارد. در این مقاله آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد شما با چند تعدادی از پارک های تفلیس آشنا کند. همراه ما باشید.

پارک ملی تفلیس
Tbilisi National Park Tbilisi
پارک ملی تفلیس، در حقیقت اولین پارک ملی کشور گرجستان است و یکی از 9 پارک ملی است که در این کشور موجود است که در قسمت شمالی شهر تفلیس واقع شده است. این پارک دارای مساحتی نزدیک 243 کیلومتر مربع می باشد و یکی از جاهایی است که به مسافران تور گرجستان پیشنهاد می شود از آن بازدید کنند. در پارک ملی تفلیس گیاهان و حیوانات جالب توجهی مشاهده خواهید کرد. از جمله گیاهان منحصر به فردش می توان به بلوط، ممرز و راش، پیچک ایرانی و بداغ جنگلی اشاره کرد. همچنین حیوانات خاصی چون گوزن قرمز یا مارال، روباه قرمز، سمور سنگی، قرقی، عقاب شاهی، عقاب خال دار بزرگ و پیغو نیز در این پارک ملی دیده می شود.
در پارک ملی تفلیس، این امکان وجود دارد که طبیعت گردی و پیاده روی بروید، همچنین می توانید در مسیرهای دوچرخه سواری که دارد ورزش کنید و از طبیعت موجود لذت ببرید. همچنین امکان آن را دارید تا به بازدید صومعه های تاریخی و باستانی موجود در این پارک ملی بروید. این پارک از مرکز شهر تفلیس حدودا 30 دقیقه فاصله دارد که می توانید برای رسیدن به آن از تاکسی و مترو استفاده کنید.

پارک-ملی-تفلیس

بوستان رایک

Rike Park Tbilisi
بوستان رایک جدیدترین شهر پارکی است که در شهر تفلیس قرار دارد و در بین مردمان و مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار است. بوستان رایک را می توان به عنوان یکی از مکان های دیدنی تفلیس دانست که در فصل گرما مورد بازدید خیلی از گردشگران و مسافران تور گرجستان قرار می گیرد. بوستان رایک در سمت چپ رود متخی و در زیر نگاه کاخ ریاست جمهوری شهر تفلیس واقع شده است. از امکانات این بوستان می توان به تله کابین آن اشاره کرد که افراد می توانند با آن تا قلعه ناریکالا و بر بالای تپه بروند، به علاوه در عصرهای فصل تابستان می توانید رقص نور و آبنمایی که در آنجا موجود است را مشاهده کنید و لذت ببرید. در قسمت شمالی بوستان رایک دو بنا وجود دارد که یکی سالن کنسرت تفلیس است و دیگری مرکز نمایشگاه های پایتخت است. خیلی راحت میتوانید به وسیله پل شیشه ای صلح از مرکز شهر تفلیس به بوستان رایک دسترسی پیدا کنید و یا اگر آن سمت رودخانه اید، می توانید با استفاده از پلکان ایستگاه مترو آولاباری ( Avlabari ) به بوستان رایک بروید. اگر در جای دیگری از شهر هستید و قصد استفاده از مترو را دارید، باید در همین ایستگاه آولاباری پیاده شوید.

بوستان-رایک-تفلیس-گرجستان

بوستان ویک
 Vake Park Tbilisi
بوستان ویک در مساحتی نزدیک به 200 هکتار ساخته شده است که قدمت آن به قرن 20 میلادی بر میگردد. این بوستان در اطراف دریاچه لاک پشت تفلیس قرار دارد. لازم به ذکر است که بوستان ویک بزرگترین پارکی است که در شهر تفلیس قرار دارد. در تمام پارک ورودی بزرگ و کلاسیکی را تماشا خواهید کرد و با پلکان آن به یادبودی مردمی می رسید. همچنین از بوستان ویک با 30 دقیقه پیاده روی به موزه قوم نگاری دسترسی پیدا خواهید کرد.  مردم و گردشگران بوستان ویک را به سبب فضای سرسبز و جنگلی، آبنماها و کنسرت های درونش دوست دارند. اغلب اوقات در این بوستان بزرگ کنسرت برگزار می شود و حتی اگر در خودپارک کنسرتی نبود، می توانید به موزه قوم نگاری بروید و از اجرای موسیقی لذت ببرید.

بوستان-ویک-تفلیس

باغ گیاه شناسی

 National Botanical Garden of Georgia 

باغ ملی گیاهشناسی گرجستان  تا چند وقت پیش به اسم باغ گیاهشناسی تفلیس شناخته می شد، این باغ در پایتخت کشور گرجستان، تفلیس است. و دارای وسعتی نزدیک به ۱۶۱ هکتار می باشد، مجموعه ای از ۴۵۰۰ گروه  از گیاهان طبقه بندی شده را در خود جای داده است.  قدمت این باغ بیشتر از سه قرن می باشد و اولین بار در قرن هفدهم میلادی توسط جهانگرد شهیر فرانسوی به نام ژان شاردن توصیف شد.  علاقه مندان و مسافران تور گرجستان می توانند گردشی جذاب را در این باغ گیاهشناسی تجربه کنید. اگر دانش آموخته رشته های گیاهشناسی و یا کشاورزی هستید و یا به این زمینه ها علاقه دارید، بازدید از باغ ملی گیاهشناسی، گزینه جالب توجهی برای شما خواهد بود. از جمله بخش های علمی و تخصصی این باغ گیاهشناسی می توان به درختان متنوع باغ، بانک بذر و کاتالوگ گیاهی اشاره کرد. برای وارد شدن به این باغ باید مبلغ 3 لاری هزینه پرداخت کنید و از ساعت 9 صبح تا 19 شب باز می باشد. 
باغ-ملی-گیاهشناسی-گرجستان-تفلیس

باغ موشتایدی

Mushtaidi Garden Tbilisi

باغ موشتایدی، یکی از مکان های گردشگری در پایتخت کشور گرجستان است که به مسافران تور تفلیس پیشنهاد در زمان اقامت خود در این شهر سری به آن بزنند. از اطلاعات مهم در مورد این باغ تاریخچه آن است که به نوعی به ایران و فردی ایرانی به اسم  میر فتاح آقا بر می گردد که مجتهدی والا مقام و ایرانی بوده است که در مقابل کفار روس ایستاد و فرمان جهاد داد، ولی به نگاه در طی جنگ های ایران و روس تغییر موضع داد و با ورود نیروهای روسی به تبریز به استقبال آن ها رفت. این کار او سبب شد تا به تبریز تبعید شود. دولت روسیه و حکومت شوروی به منظور قدردانی از وی او را به تفلیس برد و در قبال خیانت های او مقادیر زیادی طلا و زمین به میرفتاح هدیه داد. پس از او میرفتاح در همان زمین سکونت کرد و باغ زیبایی از رزها و درختان پدید آورد. در مروز زمان مردم باغ را موشتایدی خواندند، چرا که تلفظ مجتهدی برای آن ها دشوار بود. بعد از مدتی که میر فتاح به ایران بازگشت، مسئولین این باغ را در اختیار گرفتند و در نهایت در قرن نوزدهم به باغی عمومی بدل شد. به غیر  از امکانات معمولی که درون هر باغ و پارکی مشاهده خواهید کرد، یک رستوران، تئاتر روباز، ساندویچ فروشی و وسایل بازی در باغ موشتایدی به چشم می خورد. همچنین نخستین قطار کودک دنیا در این پارک افتتاح شده است و مکان مناسبی برای تفریح کودکان می باشد.
باغ-موشتایدی-تفلیس

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql