منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 تیر ، 1398

منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

محله بوکیت بینتانگ

منطقه بوکیت بینتانگ مرکز مد و سرگرمی در کوالالامپور است. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری برتری در کوالالامپور است.

بزرگترین پارک تفریحی آسیا در این منطقه در کنار معابد خیره کننده و بازارهای خیابانی رنگارنگ آسیایی واقع شده، کلاس های  ویژه آشپزی محلی نیز در  بوکیت بینتانگ قرار دارد.  برای لذت از سفر مالزی باید بهترین مکان های این منطقه را به خوبی بشناسید تا از سفر خود لذت ببرید .  از بهترین نقاط گردشگری بوکیت بینتانگ شمال قسمت های ذیل می باشد:

ذخیره گاه جنگل بوکیت ناناس(Bukit Nanas Forest Reserve)

پناهگاه جنگل بوکیت ناناس از قدیمی ترین ذخایر دائمی جنگلی در کشور مالزی است. با درختان سرسبز در میان شهر شلوغ کوالالامپور ، این منطقه جنگلی ۱۰۰ ساله  با مساحتی حدود ۱۱ هکتار و جنگل های استوایی تنها فضای سبز در قلب شهر هستند. در اینجا مسیرهای پیاده روی طبیعی متعددی وجود دارد ، اگر شما برنامه رفتن به برج کوالالامپور را دارید ، این مسیر جنگلی ارزش بازدید کردن دارد. امکان پیاده روی در طبیعت برای افرادی که بلیط سکوی مشاهده برج را خریده اند وجود دارد.


معبد چان سه شو یون(Chan See Shu Yuen) 

معبد چان سه شو یون در انتهای جنوبی خیابان پتالینگ (Jalan Petaling) قرار دارد و از بزرگترین و کهن ترین معابد بودایی باقی مانده در مالزی می باشد. این معبد بین سال های ۱۸۹۷ و ۱۹۰۶ به صورت استادانه ساخته شد معبد دارای یک حیاط معمولی باز، سقف های پیچیده حکاکی شده، شیروانی و حاشیه های زینتی سفالی می باشد. این معبد به راحتی از ایستگاه ال آر تی پسیر سنی (Pasar Seni LRT) قابل دسترسی است و تنها به اندازه ی یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای از ایستگاه فاصله دارد. این معبد هم به عنوان حرم و هم به عنوان مرکز جامعه سنتی عمل می کند. معبد در اصل به عنوان یک خانه قبیله ای برای خانواده هایی با نام خانوادگی چان ، چن یا تان ساخته شده بود ، علاوه بر معماری زیبای معبد شما می توانید تصاویری سیاه و سفید از اعضای مرحوم قبیله در سمت راست و چپ معبد اصلی پیدا کنید.

 گردشگاه میراث مالزی(Malaysia Heritage Walk)

 گردشگاه میراث مالزی با نام گردشگاه کاستوری بازاری دارای فضا پوشیده و فضای باز است که در طول خیابان کاستوری (Jalan Kasturi) در کنار بازار مرکزی واقع شده است . این بازار در اوایل سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، و فضایی شبیه خیابان پتالینگ دارد، شما می توانید انواع تنقلات محلی، میوه ها و برندهای تقلبی را در کنار هم پیدا کنید. علاوه بر این، محصولات با قیمت مناسب به علاوه محل مناسب آن، فرصت صرف زمان در این بازار را بسیار سودمند میکند گردشگران در طول رویدادهای خاص در گردشگاه کاستوری اجرای برنامه های سازمان دهی شده فرهنگی را در این بازار میبینند برای رسیدن به اینجا از ال آر تی استفاده کنید و در ایستگاه پسیر سنی پیاده شوید.

معبد سری ماهاماریامان(Sri Mahamariamman Temple) 

 معبد سری ماهاماریامان دارای تزئیناتی شگفت انگیز در واقع معبد اصلی هندوها در کوالالامپور می باشد ، معبد در خیابان تون هس له (Jalan Tun HS Lee) واقع شده است. مجسمه ها و ظاهری بزرگ از ترکیب کاشی اسپانیایی و ایتالیایی، سنگ های قیمتی و طلا در طراحی این معبد استفاده شده است . این معبد برای اولین بار در سال ۱۸۷۳ توسط مهاجران تامیلی ساخته شد، و در سال ۱۹۶۸ با برجی ۷۵ فوتی که به عنوان ورودی برای خلوتگاه معبد درونی ساخته شد به روز شد. اینجا قدیمی ترین معبد هندوها در شهر کوالالامپور است ، یکی از جشنواره های برجسته مالزی در معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور برگزار میشود که یک ارابه نقره ای به موروگان (Murugan) اختصاص داده می شود و برای حمل مجسمه پروردگار موروگا و همسرانش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استودیو آشپزی استارهیل(Starhill Culinary Studio)

بسیاری از گردشگران میدانند که مالزی به خاطر تاریخ آشپزی در جهان بسیار معروف است و اگر شما یک بار طعم غذاهای سنتی متنوع مالزیایی را بچشید دوست دارید که بتوانید دوباره آن را در خانه خود تهیه کنید. اگر شما واقعآ دوست دارید غذاهای مالزی را یاد بگیرید پس کارگاه آشپزی استارهیل واقع در گالری استار هیل در امتداد خیابان شلوغ بوکیت بینتانگ،مکان مناسبی برای شماست زمانی که شما در این کلاس ها شرکت می کنید علاوه بر آماده کردن غذا، نکاتی را در مورد نحوه استفاده درست از وسایل آشپزخانه و استفاده از گیاهان محلی یاد می گیرید، مطمئن باشید شما تنها نحوه طبخ را یاد نمی گیرید بلکه تبدیل به یک آشپز حرفه ای می شوید. کلاس ها هر روز در سه ساعت برگزار می شود، همچنین کلاس غذاهای مالایی و فروشندگان دوره گرد. همچنین کلاسی برای غذاهای ژاپنی و فرانسوی برای شما آماده شده که در صورت تمایل میتوانید استفاده کنید.

برج کوالالامپور(Menara KL)

در مسیر برج های دوقلوی پتروناس ، برج کی ال منارا کوالالامپور مهم ترین و محبوب ترین مکان توریستی مالزی می باشد. این برج با ۴۲۱ متر ارتفاع در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و به خاطر داشتن سکویی برای دیدن پانورامایی شده در ارتفاع ۲۷۶ متری حداقل ۱۰۰ متر بالاتر از پل هوایی برج دوقلو ، از پتروناس پیشی گرفته است.

 بازار مرکزی(Central Market) 

 اگر به فکر خرید سوغاتی و وسایل خاص که نشانه ای از فرهنگ مالزی باشد هستید بازار مرکزی نقطه عطفی فرهنگی در کوالالامپور است و تنها با یک پیاده روی کوتاه از خیابان پتالینگ  (Petaling Street) ، این بازار در امتداد خیابان هنگ کاستوری (Jalan Hang Kasturi) واقع شده است این بازار در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در ابتدا به صورت ساده مورد استفاده قرار می گرفت تا این که در اوایل دهه ۱۹۰۸ به عنوان بازار صنایع دستی بازسازی شد. در داخل ساختمان مغازه های صنایع دستی، غرفه های سوغاتی به همراه فروشندگان کالاهای محلی مانند چاپ های مخصوص روی پارچه مالزی وجود دارند. این بازار به تقسیم بندی ها مختلفی دارد ، غرفه های فروشندگان بر اساس نژادها متمایز می شود، هدف از این کار اجازه دادن به گردشگران برای دریافت تفاوت بینش های فرهنگی از نژادهای مختلف در مالزی می باشد. سنترال مارکت کوالالامپور در واقع شبیه بازار دست فروشان سوهو نیویورک (New York’s SoHo) است. اجناس در اینجا ارزان هستند و شامل محصولات سنتی مانند گلدوزی، کنده کاری،چاپ روی پارچه ،سوغاتی و مجسمه می شوند.

 خیابان الور- بوکیت بینتانگ (Jala Alor- Bukit Bintang)

خیابان الور به قلب فرهنگی شهر از نشر غذاهای محلی تبدیل شده است و یکی از معروف ترین جاده ها برای غذا خوردن در کوالالامپور است. خیابان الور پشت خیابان بوکیت بینتانگ واقع شده است و اساسا یک زنجیره از رستوران های غذای دریایی چینی مطبوع به همراه ردیفی از دکه های فروشندگان دوره گرد در فضایی پنج فوتی که در دو طرف آن میز و صندلی ها پلاستیکی گذاشته شده می باشد. مواد غذایی سنتی و محیط ، جاذبه اصلی این مکان میباشد . دسترسی به انواع مواد غذایی شگفت انگیز است گوشت کبابی، رشته فرنگی و دسر از بهترین ها و ارزان ترین ها در شهر کوالالامپور هستند. بسیاری از غذاها در رستوران های مدرن شهر کوالالامپور پیدا نمی شوند این غرفه ها برای غذاهایشان به مکانی مورد علاقه تبدیل شده اند. اغلب آنها منوهای تصویری دارند که سفارش غذا را آسان می کند.

برج میدان تایمز(Berjaya Times Square)

مرکز خرید تایمز اسکوئر که به برج میدان تایمز معروف شده است برج دوقلو ای ۴۸ طبقه است که در بلوار طولانی خیابان ایمبی (Jalan Imbi) واقع شده است و پنجمین ساختمان بزرگ در جهان است این مرکز خرید دارای بیش از ۱۰۰۰ مغازه خرده فروشی و ۶۵ بازار مواد غذایی است. مرکز خرید در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و هتل چهار ستاره برج میدان تایمز (Berjaya Times Square Hotel) هم در کنار مرکز خرید با ۶۵۰ اتاق ، استخر ، سالن بدنسازی ، سونا ، باغ روی پشت بام و سالن اسکواش موجود می باشد. در داخل هر ۲۰۳ متر برج انواع مغازه های کوچک و مقرون به صرفه وجود دارد. این مرکز خرید برای سرگرمی های متفاوتی که دارد محبوب است سینمایی با ۹ صفحه نمایش ، بزرگترین پارک سرپوشیده آسیا ، سالن تیراندازی با کمان و ۴۸ خط بازی بولینگ. همچنین برج از طریق پل پیاده رو به ایستگاه ترن هوایی ایمبی ، کوالالامپور متصل شده است.

چانگ کات بوکیت بینتانگ(Changkat Bukit Bintang)

چانگ کات بوکیت بینتانگ کانون خاص کوالالامپور برای ساعت ها سرگرمی است در این خیابان کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که از محبوب ترین های کوالالامپور می باشند و به خاطر تنوع نوشیدنی های محل خود معروف هستند این مکان در پشت خیابان بوکیت بینتانگ واقع شده است پس اگر شما در منطقه مثلث طلایی اقامت داشته باشید رسیدن به این منطقه آسان است.چانگ کات بسیار شلوغ می باشد به ویژه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی پر میشود از گردشگران ساختمان ها منحصر به فرد و زیبا هستند این مغازه ها از جنگ استعماری فروشگاه بودند و مرمت شده و تبدیل به رستوران ها و کافه های مجللی شدند که بیشتر غذای غربی پخت می کنند. بعد از یک پیاده روی کوتاه به خیابان الور یکی دیگر از خیابان های معروف شهر کوالالامپور که برای فروشندگان دوره گرد و رستوران های غذای دریایی چینی معروف می باشد خواهید رسید


نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql