دارگاواس، شهری در روسیه که از آن زنده بیرون نخواهید آمد

دارگاواس، شهری در روسیه که از آن زنده بیرون نخواهید آمد

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 دی ، 1398

دارگاواس، شهری در روسیه که از آن زنده بیرون نخواهید آمد

از شهر مردگان زنده بیرون نخواهید آمد

شهر مردگان نام روستای فوق العاده عجیبی است که در روسیه قرار دارد. روستایی که در روسیه قرار دارد که به شهر مردگان معروف است روستای دارگاواس است و از جمله مکان های عجیب و غریب در روسیه است که به شهر مردگان معروف است. روستای دارگاواس گورستانی پر از قبرها و سردابه هاست که بین 5 رشته کوه قرار دارد. قدیمی ترین سردابه ای که در این گورستان قرار دارد به قرن 16 میلادی بازمیگردد که پس از قرن 16 این منطقه به دلیل شیوع طاعون خالی از سکنه شد. مردمان قدیم بر این باور بودند که اگر به این قبرستان بروند دیگر از آن بیرون نخواهند آمد. روستای دارگاواس روسیه واقع در جنوب روسیه است. این روستا در حاشیه پرشیب دره ها، مشرف به رودخانه ی فیاگدون و مابین دره ای عمیق به امتداد 17 کیلومتر قرار دارد. گورستان دارگاواس را زمانی که از دور مشاهده می کنید به بقایای روستاهای قرون وسطایی شباهت دارد، اما از نزدیک می بینید که هیچ موجود زنده ای در ان زندگی نمی کند به این دلیل که ساکنان آن محدوده در گذشته مردگان خود را در آنجا دفن می کردند و در این محدوده فقط اسکلت انسان وجود دارد.

معماری به کار رفته در سردابه های دارگاواس

ساختمان های روستای دارگاواس سفید رنگ است که همگی نزدیک به هم قرار گرفته اند، در این روستا چیزی حدود صد ساختمان به شکل مجسمه به صورت منظم قرار دارند. در قسمت عقب این ساختمان ها برجی قرار دارد که بر اثر مرور زمان ویران شده و گفته می شود به عنوان مکانی برای استراحت ارواح قرار دارد. سردابه های موجود در این گورستان دارای سقف های منحنی و به شکل کلبه است. درون این سردابه ها پله هایی قرار دارد و در قسمت بالای آنها گنبد شکل است.
سردابه های بزرگی که در این روستا قرار دارند بین 2 تا 4 پله قرار دارد و سردابه های کوچک تر در یک طبقه ساخته شده اند. داخل سردابه های بزرگ این روستا طاق های هرمی شکلی قرار دارد که سقف را نگه می دارد. اما سردابه های کوچک تر طاق های به شکل بشکه دارند. طاق های مخروطی و هرمی به شکل تکه سنگ های پلکانی ساخته شده است. دیوارهای این سرداب ها از جنس ساروج و سنگ می باشد. دیوارهای این سرداب ها دارای پنجره هایی ست که به شکل مربع است و گذشتگان اجساد را از راه آن پنجره ها به داخل سردابه می گذارند.
هر خانواده ای که در این روستا زندگی می کرد برای خود یک سرداب به شکل جداگانه داشت و رسم بر این بود که عزیزانشان را با لباس و وسایلشان خاک می کردند. درون این سردابه ها اجسادی وجود دارند که درون مجسمه های چوبی مانند که بیشتر شبیه به قایق است دفن شده اند با وجود اینکه در آن اطراف رودخانه ای وجود نداشت و این به این دلیل است که مصریان باستان بر این باور بودند که زندگی پس از مرگ در جریان است و قایق ها می توانند وسیله ای برای سفر روح مردگان به بهشت بوده است. این گورستان تحت الشعاع نوعی افسانه است، که می گویند هر کسی که بتواند پا به این گورستان بگذارد نمی تواند زنده از آنجا بیرون آیند و می گویند که حتی خدایان هم این مکان را نفرین کرده است.

روستای دارگاواس روسیه _ آسمان آبی
روستای دارگاواس روسیه _ آسمان آبی










نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql