معرفی موزه های باتومی

معرفی موزه های باتومی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

معرفی موزه های باتومی

گرجستان کشوری توریستی می باشد که درسال‌های اخیر به دلیل پیشرفت هایی که داشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ناگفته نماند که شهر باتومی یکی از جذاب ترین شهرها در زمینه داشتن موزه ها، مراکز تفریحی، بناهای تاریخی، پارک‌ها و بازارهای متنوع می باشد که می‌توانید درتعطیلات با تور باتومی به آنجا سفر کنید و بهترین لحظات را برای خود بسازید. یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری باتومی موزه های این شهر می باشد که با داشتن آب و هوای خوبی که در گرجستان وجود دارد گشت و گذار و بازدید از جاذبه ها برای افراد نیز بسیار دلپذیرتر می شود. که در این بخش شما را با چند نمونه از بهترین موزه های شهر باتومی آشنا می کنیم.

باتومی2

موزه صنعت برادران نوبل باتومی |   Nobel Brothers Batumi Technological

توریستان با سفر به شهر باتومی پس از خریدهای متنوع از فروشگاه هایی مانند فروشگاه آنتیک باتومی نیاز به دیدن جاذبه های  شگفت انگیز پیدا می کنند. موزه صنعت برادران نوبل یک موزه خارق العاده کوچک واقع در یکی از خانه های قدیمی در مرکز شهر باتومی می باشد. در این موزه برای توضیحات دستاوردها و آثار از زبان انگلیسی استفاده شده است. موزه صنعت برادران نوبل در سال 2007 میلادی در شهر باتومی تاسیس شد که یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد. حدود دو هزار وسیله که از فناوری های شهر باتومی و متعلق به پایان قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هست در موزه صنعت برادران نوبل به نمایش گذاشته شده است. از جمله این وسایل می توان به دستاوردهای برادران نوبل، الکساندر مانتاشو و روستچیلد اشاره کرد. در طبقه بالایی این موزه آثاری مربوط به خط سیر پیشرفت صنعت چای گرجستان مربوط به قرن بیستم نیز به چشم می خورد.

موزه-نوبل3

موزه قوم نگاری بورجگالو باتومی | Ethnographic Museum Borjgalo

موزه قوم نگاری بورجگالو 3000 متر مربع وسعت دارد که در ژوئن 2016 میلادی افتتاح شده است. در این موزه انواع نقاشی ها، مجسمه ها و حکاکی های چوبی مشاهده می شود. موزه قوم نگاری بوجگالو برای گردشگران تور گرجستان جذابیت زیادی دارد چرا که در آن فرآیند شغل های مرسوم باتومی مانند سفالگری، ساخت ظروف و اشیاء سنگی، فلزکاری، هنر بافندگی و ساخت وسایل چوبی به چشم می خورد. در محوطه بیرونی این موزه فضای سبز بی نظیری با انواع گل کاری ها و یک آبشار 9 متری دست ساز وجود دارد. با ورودتان به موزه قوم نگاری بورجگالو باتومی لحظات خوش و عکس های خاطره سازی را برای خود به ثبت برسانید. 

قوم-نگاری5

موزه ایلیا چاوچاوادزه باتومی | Ilia Chavchavadze Museum

موزه ایلیا چاچاوادزه باتومی یک موزه کوچک می باشد که بازدید از آن تنها یک ساعت وقت شما عزیزان را می گیرد. این موزه شامل عکس ها، مجموعه وسایل، ماکتی از خانه ایلیا چاچاوادزه می باشد. چاچاوادزه  یکی از محبوب ترین نویسندگان، شاعران، سیاست مداران و فرهیختگان کشور گرجستان به حساب می آید که لغب پدر ملت گرجستان را از آن خود کرده است. وی در نیمه دوم قرن نوزدهم  رهبر جنبش آزادی در برابر روسیه نیز بود که در سال 1987 از سوی کلیسای کاتولیک به درجه قدیسی رسید و برای تقدیر از این مرد بزرگ گرجی تندیسی از او ساخته شد.

چاوچاوادزه-3

موزه دولتی خاریتون اخولدیانی باتومی |  Khariton Akhvlediani Adjara State Museum 

موزه دولتی خاریتون اخولدیانی باتومی در سال 1908 تاسیس شده است. در این موزه آثار باستانی و نفیسی که متعلق به قرن های یازده و دوازده قبل از میلاد می باشد به نمایش گذاشته شده است. از جمله آثار با ارزش این موزه می توان به تدیس بز برنزی، گنجینه هایی از قلعه گونیو، تبرهای عتیقه، پیکره هایی از جنس طلا، بطری و آویزهای طلایی، تندیس های برنزی مذهبی، بقایای کامیون طلاو جواهرات و سنجاق سینه که همگی نشانه ای از فرهنگ و هنر مردم محلی گرجی می باشد اشاره کرد. در این موزه که برای گردشگران بسیار پر رمز و راز می باشد آثار تاریخی طبیعی نیز به چشم می خورد که یکی از این آثار فسیل بیست و پنج میلیارد ساله از یک درخت زیبا می باشد. مجموع کلکسیون موجود در موزه دولتی خاریتون اخولدیانی باتومی حدود 183.241 آیتم هست که بسیار بی نظیر هستند.

خاریتون2

موزه مذهبی دیوید کوماکیدزه باتومی | David Komakhidze Religious Museum

جاذبه های فراوانی در شهر باتومی موجود است  که از جمله این جاذبه ها می توان به موزه مذهبی دیوید کوماکیدزه باتومی اشاره کرد. این موزه که بسیار منحصر به فرد می باشد با تلاش خانواده ای به نام کوماخیدزه که از شهروندان باتومی می باشند در سال 2004 میلادی ساخته شده است. موزه مذهبی دیوید کوماکیدزه واقع در بزرگراه تفلیس به باتومی می باشد و انواع آثار گرانبها و موضوعات مذهبی را در خود جای داده است که برای تمامی سنین و ملیت ها جذاب و دیدنی می باشد. در این موزه کلکسیونی از لوازمی چون پیکره، تندیس، نقاشی های دیواری، نقش برجسته، عکس و کتاب موجود می باشد که با دیدن آن ها با تاریخ و تمدن مردم گرجستان آشنا می شوید.

موزه-مذهبی2

آژانس آرزوی آسمان آبی همواره سفر خوشی را برای شما عزیزان آرزومند است. برای اطلاع از نرخ تورهای لحظه آخری با همکاران فروش ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql