کلیساهای معروف باکو

کلیساهای معروف باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 بهمن ، 1398

کلیساهای معروف باکو

کلیساهای معروف باکو
کلیسا یک مکان مذهبی برای پیروان دین مسیحیت می باشد که برای عبادت روز های یکشنبه به ان مراجعه می کنند و یا مراسم ازدواج، مراسم تعمید، اعیاد و مراسم های خاص رادر آن برگزار میکنند. در سفر به باکو شاهد بناهای زیبا و منحصر به‌ فرد کلیسا در پایتخت آذربایجان هستیم که برخی از آن‌ها قدمتی بیش از ورود مسیحیت به این سرزمین دارند. با شکل گیری جمهوری آرتساخ که بین سال‌‌های ۱۹۹۱ میلادی  تا ۲۰۱۷ به‌‌طور رسمی با نام جمهوری قره ‌‌باغ کوهستانی شناخته می‌‌شد، مسیحیت وارد آذربایجان شد.
در شهر کیلیساها یک قطب مذهبی و تاریخی به شمار می روند که  گردشگران تور باکو نیز از آن ها بازدید می کنند و ما در آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی در ادامه برخی از معروف ترین کلیساهای باکو را معرفی خواهیم کرد.
کلیسا-باکو
کلیسای جامع مر به‌ دستان باکو| Holy Myrrhbearers Cathedral Church Baku
کلیسای مر به دستان مقدس باکو یک کلیسای ارتدوکس روسی است که در پایتخت کشور آذر بایجان قرار گرفته است. یکی از آیین های کهن در این کلیسا برگزاری جشن در دومین یکشنبه از عید پاک می باشد که برای گردشگران تور باکو جذابیت بالایی دارد. ساختمان کلیسا در سال 1909میلادی با حمایت و پشتیبانی مالی خیرین مردمی ساخته شد و در سال 1920 میلادی به یکی از اولین مقاصد برای عبادت مذهبی مردم باکو تبدیل گردید. البته کلیسای مر به دستان مقدس باکو در حال حاضر به عنوان کلیسای جامع دایر می باشد. از جمله جاذبه های گردشگری باکو در نزدیکی این کلیسا میتوان به باغ فیلارمونیک باکو و مینی ونیز باکو اشاره کرد. نام گذاری کلیسای مر به دستان مقدس باکو به احترام حواریونی که گیاه مر در دست داشتند و آرامگاه عیسی را خالی یافتند، مر به‌¬دستان نامیده شده است.
آدرس کلیسای مر به دستان مقدس باکو:
Gizil Sharg, 126, Baku, Azerbaijan

کلیسای گریگور روشنگر مقدس باکو|Saint Gregory the Illuminator Church Baku
کلیسای گریگور روشنگر مقدس باکو در نزدیکی موزه مشهور حیدرعلی اف باکو قرارگرفته است و پیروان ارامنه در آن به مناجات می پرداخته اند و همواره میزبان بسیاری از گردشگران تور باکو بوده است. کلیساهاعلاوه بر جذابیت مذهبی به دلیل نقاشی ها و اشیای زیبا و خاص مورد توجه واقع می شوند. شروع ساخت کلیسای گریگور روشنگر مقدس باکو در سال ۱۸۸۷ میلادی با ساخت مناره کلیسا آغاز شد و در سال ۱۹۰۳میلادی به طور کامل به اتمام رسید. برخلاف بسیاری از مکان های مذهبی این کلیسا در طی دهه 1920 تا 1930 و دوارن اتحاد جماهیر شوروی از گزند آسیب ها جان سالم به در برد. از سال 1990 تا سال 2002 وضعیت و آینده آن کاملا نامعلوم بود تا اینکه در سال 2002 ساختمان آن تحت بازسازی و مرمت قرار گرفت وبا برداشتن صلیب آن به یکی از کتابخانه های دفتر ریاست جمهوری آذربایجان تبدیل شده است. این کلیسا که یکی از جاذبه های دیدنی باکو می باشد با معماری زیبا از دور نیز خودنمایی میکند و تنها چند دقیقه تا موزه مدرن باکو و بلوار ساحلی باکو فاصله دارد.
آدرس کلیسای گریگور روشنگر مقدس باکو:
Baku, Azerbaijan
کلیسا-باکو
کلیسای ارتدوکس روسی باکو|Russian Orthodox Church Baku 
 پایتخت آذربایجان یکی از شهر های توریستی مشهور می باشد که مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است و علاقه مندان به تور باکو به علت نزدیکی به ایران و دریای خزر آن را برای گردش و تفریح انتخاب میکنند. در قلب این شهر آثار تاریخی و مذهبی زیبایی وجود دارد که کلیسای ارتدوکس روسی باکو یکی از آن ها می باشد، در واقع جامعه اصلی مسیحیان ارتدوکس شرقی کشور را در دل خود جای داده است، جامعه ای که اکثریت آن را روس های مقیم آذربایجان تشکیل می دهند. از لحاظ تاریخی آذربایجان بخشی از امپراطوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی بوده است، اولین کلیسای ارتدوکس باکو در سال 1815 در نزدیکی میدان فانتین باکو بنا گردید از این کلیسا مدتی به عنوان کلیسای جامع الکساندر نوفسکی در باکو یاد می شد و در دوران شوروی محل آزار و اذیت مسیحیان به شمار می رفت. در سال 1944 کلیسای ارتودوکس روسی بار دیگر در شهر باکو باز شد و همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد.
آدرس کلیسای ارتدوکس روسی باکو:
Shamil Azizbayov st., 205, Baku, Azerbaijan
کلیسا-باکو
 کلیسای نجات دهنده باکو|Church of the Saviour Baku
کلیسای نجات دهنده باکو یک کلیسای لوتران در شهر باکو می باشد، کلیسایی که توسط خیر و نیکوکار آدولف ایچلر وقف شد و دعای تقدیسش در تاریخ چهاردهم مارس سال 1899 خوانده شد. امروزه کلیسای نجات دهنده باکو به عنوان یک وزارتخانه فرهنگی و یک سالن کنسرت گردشگری به فعالیت خود ادامه می دهد و میزبان گردشگران تور باکو می باشد. طراحی این کلیسا با الهام از سبک گوتیک صورت گرفته و دارای یک دورازه باشکوه می باشد. از دیگر مشخصه های برتر ظاهری این کلیسا می توان به سنگ فرش های تزئینی آن اشاره کرد. کلیسای نجات دهنده باکو در فاصله حدود 11 کیلومتری کوه یانار داغ قرار گرفته است و می توانید از این جاذبه گردشگری باکو نیزبازدید کنید.
آدرس  کلیسای نجات دهنده باکو:
No 28 May, Baku, Azerbaijan

ما در آژانس آرزوی آسمان آبی سفری خوش در باکو را برای شما آرزومندیم. همچنین شما می توانید برای خرید تور باکو و اطلاع از نرخ هتل ها در باکو با همکاران فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql