معرفی بهترین موزه های آگرا

معرفی بهترین موزه های آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

معرفی بهترین موزه های آگرا

هندوستان کشوری بسیار شگفت انگیز در جنوب آسیا می باشد که پایتخت آن دهلی نو است. آگرا یکی از سه شهر بزرگ هند است که در سده 16 میلادی توسط فردی به نام سکندر لودهی کشف شد. بنای باستانی و معروف تاج محل در شهر آگرا قرار گرفته است که ازمعماری ایرانی برای ساخت آن بهره برده اند. تاج محل بنای یادبود ممتاز بانو می باشد که در سال 1648 میلادی به دستور شاه زمان ساخته شده است. در آگرا جاذبه های گردشگری بی شماری وجود دارد که باعث افزون شدن مسافران تور هند شده است. در کنار بناها، قلعه ها، مساجد و ... شهر آگرا جاذبه هایی نظیر موزه ها را در خود جای داده است. در این بخش به معرفی چندین موزه معروف شهر آگرا پرداخته ایم.

agra

گالری هنر و جواهر آگرا |  Gems And Art Gallery

یکی از راه هایی که می توان با هنر و فرهنگ غنی و سنتی هند آشنا شد بازدید از گالری سنگهای قیمتی و هنری آگرا می باشد. این گالری محبوب آثاری بی نظیری از محصولات دستی مانند عتیقه، مصنوعات، حکاکی های چوب، برنج، نقره و ارقام سنگی، گلدوزی، مجموعه ای از ناب ترین جواهرات از طلا و نقره و مجموعه پارچه را در خود جای داده است که طرفداران بسیاری دارند. همچنین در قسمت های مختلف گالری هنر و جواهر آگرا آثار خارق العاده ای از آلات موسیقی، جواهرات دست ساز ابزار چوبی نیز به چشم می خورد.اگر برای خرید سوغاتی به این موزه مراجعه می کنید باید بدانید که نرخ اجناس در این گالری بستگی به محصولی که انتخاب می کنید کاملاً متفاوت می باشد. 

موزه-هنر-و-جواهرات-آگرا

موزه صنایع دستی یو پی آگرا | U.P Handicrafts Development Center

در موزه صنایع دستی یو پی آگرا می توان انواع صنایع دستی از تخته شطرنج، سنگ مرمر و سنگ را به صورت عمده با بهترین کیفیت خریداری کرد. در این موزه شاهد فرآیند ساخت صنایع دستی از ابتدا تا انتها خواهید بود که بسیار حیرت انگیز است. توصیه می شود حتی اگر قصد خرید هم ندارید برای دیدن فرآیند ساخت محصولات حتماً به این موزه مراجعه کنید. همچنین در این موزه باشکوه مجموعه ای گسترده از فرش های دستباف و فرش های نفیس، آباژورها، گلدان ها، بشقاب ها، جعبه جواهرات، وسایل تزئینی و ... برای نمایش و فروش به استراک گذاشته شده است. 

موزه-صنایع-دستی

موزه ماربل کاتج آگرا | Marble Cottage

در موزه ماربل کاتج آگرا آثار بی نظیری موجود است که همگی با استفاده از سنگ مرمر ساخته شده اند که تنها دیدن آنها هم می تواند بسیار جذاب باشد. ورودی این موزه به صورت کاملاً رایگان می باشد و می توانید به راحتی از محصولات و نحوه ساخت محصولات بازدید به عمل آورید. موزه ماربل کاتج آگرا محصولات دست سازی چون تخته شطرنج، کاشی، صفحات مرمر، هدایای مرمری، جعبه های مرمر، فیل های مرمر و ... را در خود جای داده است که می توانید با قیمت های متنوعی که دارند هر کدام را به دلخواه خریداری کنید. 

موزه-ماربل-آگرا-هند

موزه تاج آگرا | Taj Museum

موزه تاج آگرا جزو یکی از زیرمجموعه های بنای تاریخی تاج محل می باشد. این موزه از چند بخش تشکیل شده است که شامل سه گالری مجزا و یک سرسرای اصلی می باشند. گالری اول شامل مجموعه نقاشی ها و نقشه های فرآیند ساخت بنای تاج محل است. در گالری دوم دارای چندین قرآن با انواع خط ، آثار چینی و آثاری با جنس سنگ یشم می باشد. گالری سوم هم مکانی برای حفاظت و نگهداری از اسناد به جا مانده از پادشاهان هند است. تمامی دیوارهای موزه تاج آگرا با نقاشی هایی از شاه جهان و همسر دلبندش ممتاز تزئین شده است. تصاویری از شاهنامه فروسی هم در گالری تاج قابل رویت می باشد. 

موزه-تاج-آگرا

موزه شاهین آرتس آگرا | Shahin Arts

در موزه شاهین آرتس آگرا انواع آثار هنری خلاقانه، چشمگیر، پر زرق و برق و درجه یک مانند آثار و ظروف که توسط هنرمندان هندی ساخته شده اند به چشم می خورد. رفت و آمد در این موزه به صورت کاملا رایگان می باشد که این گالری برای تمامی سنین مناسب و دیدنی است. علاوه بر دیدن آثار می توانید برخی از آن ها که طیف قیمتی متفاوتی دارند را برای سوغاتی خریداری کنید. 

موزه-شاهین

گالری مرمر و صنایع دستی آگرا |   New Nice Marble Art & Handicrafts

گالری مرمر و صنایع دستی آگرا در سال 1974 میلادی تاسیس شده است. اکثر آثاری که در گالری مرمر و صنایع دستی آگرا موجود می باشند از جنس سنگ مرمر هستند که بیانگر مذهب های رایج در کشور هند است. این گالری جزو بهترین گزینه ها جهت خرید اجناسی که همگی نمادی از مذهب و تاریخ هند است برای سوغاتی می باشد. 

گالری-مرمر-آگرا

موزه روحانی آگرا | Spiritual Museum

موزه روحانی آگرا در چند سال اخیر تاسیس شده است. این موزه در نزدیکی یکی از جاذبه های معروف آگرا به نام تاج محل قرار گرفته است که تاثیر به سزایی در تعداد بازدیدکنندگان موزه داشته است. موزه روحانی آگرا نمادهایی در شکل و رنگ های متفاوت از کشور هندوستان را دارا می باشد. همچنین جلسات یوگا نیز در موزه روحانی برگزار می شود که برای چندین دقیقه حس و حال معنوی را در خود حس خواهید کرد. 

موزه-روحانی

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql