غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای خیابانی استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 اسفند ، 1398

غذاهای خیابانی استانبول

ترکیه کشور زیبا و پلی به اروپا است در استانبول می توانید دوگانگی فرهنگ های غرب و شرق را مشاهده کنید. این در هم پچیدگی فرهنگ ها در ترکیه بروی غذا های این کشور تاثیر فراوان گذاشته است. این کشور داردای فر هنگ غنی غذایی است که بیشتر از دوران عثمانی به یادگار مانده یکی از تفریحاتی که در تور ترکیه وجود داردی خودرن غذا های ترک است بویژه عذا های خیابانی استانبول که یشتر در میدان تقسیم و خیابان استقلال استانبول در گوشه و کنار های خیابان های این شهر به فروش می رسد.

غذاهای-خیابانی-استانبول

سیمیت | Simit

سیمیت اسم یک نان که در کنجد غلت خورده و در حرارت آتش، برشته شده است. این نان عطر و طمع بسیار خوبی دارد. ترک ها هروز صبح این نان را با چای  می خورند. سیمیت را می توانید از گاری‌هایی که سیمت فروشی تهیه کنید. خوردن سمیت در ترکیه در تمامی اغشار و طبقات اجتماعی این کشور بسیار مرسوم می باشد و این نام گرم و لذیذ یکی از مهمترین سنت های این کشور تبدیل شده است.

سیمیت

بالیک اکمک | Balik-Ekmek

استانبول یک شهری است که در مجاورت دریا قرار دارد پس طبیعی است که یکی از محبوب ترن غذای های این کشور غذا های دریایی باشد با کره غذا های دریایی علاوه در منی رستوران های مجلل در غذا های خیابانی این کشور جای خود را باز کرده است. بالیک اکمک یک ساندویچ ماهی سرخ شده با روغن زیتون یا کره محلی است که می توان یکی از به یادماندنی تر تجربه های غذا های خیابانی در استانبول را به شما بدهد.

بالیک-اکمک

لهمجون  | Lahmacun

لهمجون غذایی بسیار معروف در استانبول است که طرف دار بسیاری هم دارد به این غذا  پیتزای ترک هم گفته می شود. لهمجون یک خمیر نازک نان است که تکه های گوشت قرمز چرخ‌کرده، پیاز و فلفل قرمز دارد و در کنار این غذا با جعفری تازه و آب لیمو خورده می شود. این غذای بسیار خوشمره را می توانید در تمامی محله های ترکیه پیدا و خریداری کنید.

لهمجون

تانتونی | Tantuni  

تانتونی یکی دیگر از غذا های خیابانی ترکیه می باشد. تانتونی نیز بصورت لقمه‌ای سرو می‌شود و محتویات آن شامل گوشت، گوجه فرنگی، فلفل و ترکیبی از انواع ادویه‌ها محلی ترکیه است که تمامی آن ها در یک نان نازک قرار دارد. این غذا یکی از محبوب ترین غذا های خیابانی استانبول است که گردشگران بعد از گشت شهری در تور استانبول می توانند در کنار خیابان های این شهر به خوردن آن می پردازند.

تانتونی

کوکورچ | Kokorec

کوکورچ یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در ترکیه دانست. کوکورچ در واقع کباب روده‌ی گوسفند است که بصورت تابیده شده با فلفل ترکیب می‌شود و می‌توان آن را به‌همراه نیم یا یک چهارم قرص نان تهیه کرد. همچنین کوکورچ یکی از منفور ترین غذا های خیابانی در ترکیه می باشد به دلیل این که نظافت زیادی که این بخش از بدن گوسفند باید به خرج داد که خیلی از گردشگران از خوردن آن سرف نظر می کنند. 

کوکورچ

خوردن غذاهای ترک و غذاهای خیابانی استانبول به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در تور استانبول تبدیل شده است که گردشگران با خاطره خوش این کشور را ترک می کندد.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql