استانبول آسیایی و استانبول اروپایی چه فرقی باهم دارند؟

استانبول آسیایی و استانبول اروپایی چه فرقی باهم دارند؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1399

استانبول آسیایی و استانبول اروپایی چه فرقی باهم دارند؟

استانبول یک شهر محبوب و پرطرفدار در کشور ترکیه است که به دلیل برخورداری از جاذبه های توریستی فراوان، نظر بسیاری از گردشگران و مسافران تور ترکیه را به سمت خود جذب کرده است. جالب است بدانید که استانبول تنها شهری در جهان می باشد که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. در ادامه همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا فرق مابین استانبول اروپایی و آسیایی را بدانید.

قسمتی آسیایی شهر استانبول قدیمی تر از قسمت اروپایی آن است و قدمت آن به دوران پیش از بیزانس بر میگردد. اما در قسمت اروپایی این شهر بیشتر جاذبه ها و بناهای تاریخی قرار گرفته است، که در میان گردشگران و مسافران تور ترکیه برای تفریح و گشت گذار محبوب تر است. استانبول دارای خیابان های معروفی می باشد که نام یکی از آنها خیابان مدرن بغداد است که در قسمت آسیایی آن قرار دارد و دیگر خیابان، استقلال نام دارد که در بخش اروپایی شهر واقع شده است که می توان قاطعانه گفت تمامی گردشگران تور استانبول پیاده روی در این خیابان را در الویت برنامه سفر خود قرار می دهند. فرودگاه های متفاوتی نیز در این دو بخش قرار دارند که عبارت است فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صبیحا گوکچَن که به ترتیب در بخش های اروپایی و آسیایی این شهر هستند. 

استانبول آسیایی طولانی ترین خط مترو را دارد اما اکثر مراکز خرید در استانبول اروپایی می باشند. تعداد هتل هایی که در بخش اروپایی وجود دارد از بخش آسیایی بیشتر است که این موضوع بیشتر به دلیل قرار داشتن چاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان در قسمت اروپایی می باشد. اما خط ساحلی موجود در بخش آسیایی از زیبایی خاصی برخوردار است که برای دوچرخه سواری و پیاده روی بسیار مناسب می باشد. یکی از تفاوت های این دو قسمت آن است که در قسمت آسیایی استانبول بیشتر نوع زندگی ترک ها را احساس می کنید در صورتی که در قسمت اروپایی بیشتر جنبه توریستی شهر را می بینید. 


مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql