بازارهای استانبول

بازارهای استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1399

بازارهای استانبول

بازارهای استانبول | Istanbul Markets

استانبول بزرگترین و توریستی ترین شهر ترکیه می باشد که هر ساله میزبان تعداد بیشماری از گردشگران داخلی و خارجی است. وجود مکان های دیدنی و تفریحی، بناهای قدیمی و آثار تاریخی، مراکز خرید و موزه ها و ... باعث جذب تعداد زیادی از علاثه مندان به تور ترکیه شده است. یکی از مهمترین برنامه مسافران خرید سوغاتی است که در این شهر باتوجه به این که مراکز خرید و فروشگاه ها و بازارهای متععدی وجود دارد می توان از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را برد. در این بخش آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی  قصد دارد تا تعدادی از بازارهای معروف استانبول را به شما معرفی کند، در ادامه همراه ما باشید.

گرند بازار استانبول | Grand Bazaar

گرند بازار در نزدیکی میدان بایزید واقع شده و از غرب به شرق بین مسجد بایزید و مسجد نور عثمانیه امتداد یافته است و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی استانبول دارای 4 درب اصلی است و با 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 4 هزار مغازه روزانه بین 250 هزار تا 400 هزار نفر بازدیدکننده دارد. این بازار نیز همانند دیگر جاذبه ها و ابنیه تاریخی استانبول بارها بر اثر بلایای مختلف آسیب دید که هر دفعه بازسازی شد و فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.همچنین گرند بازار مجموعه خارق العاده و رنگارنگی از بازارهای مختلف است که در آن همه چیز یافت می شود انواع پوشاک ، منسوجات مختلف ، انواع خوراکی های خوشمزه ترکی ، ظروف مسی ، جواهرات طلا ، کیف دستی و چمدان ، چرم و نقره جات ، سرامیک های دست ساز ، فرش و قالیچه ، گلدوزی ، صنایع دستی ، فانوس های رنگی زیبا ، ادویه جات و عتیقه جات از جمله اقلامی هستند که در گرند بازار استانبول به وفور و با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می گردند.

گرند-بازار-استانبول

بازار مصری‌های استانبول | Mısır Çarşısı

بازار مصری‌ها از باراهای مشهور در استانبول است که بین مردم به بازار ادویه نیز معروف می باشد. این بازار در میدان امینونو استانبول در محله فاتح واقع شده است، بازار مصرها  بعد از بازار بزرگ این شهر بزرگ‌ترین مجموعه‌ سرپوشیده‌ در استانبول به حساب می آید. البته این بازار از زمان های گذشته تا به حال  مرکز تجارت ادویه در این شهر بوده است و در چند سال گذشته مغازه‌های دیگری هم جایگزین برخی ادویه‌فروشی‌ها شده‌اند. با 88 باب مغازه، طراحی ساختمان بازار را کوجا قاسم آقا به عهده داشت و معماری که ساختمان را بنا می‌کند، مصطفی آقا نام دارد. ساختمان بازار مصرهای یا همان بازار ادویه قسمتی از ساختمان بزرگ‌تری است که به نام مسجد جدید مشهور می باشد. بد نیست بدانید که این بازار اوایل به اسم بازار جدید شناخته می شد که با گذشت زمان به بازار مصری‌ها تغییر نام داد.  

بازار-مصری-استانبول

بازار آراستا استانبول | Arasta Bazaar

در منطقه فاتیح استانبول که خیلی هم محبوب می باشد و در این کشور به اسم محله سلطان احمد نیز شناخته می شود، بازار کوچک آراستا در ناحیه قدیمی شهر و روبه روی موزه موزائیک قرار دارد.این بازار مسافت خیلی کمی با مسجد آبی دارد که خود از جاذبه های توریستی استانبول به حساب می آید. قسمتی از اجاره مغازه های این بازار، به مسجد اختصاص داده می شود و برای تعمیر و نگهداری آن خرج می شود. اگر با تور ارزان استانبول مهمان این شهر شدید به بازار آراستا رفته و با بیش از40 مغازه آن که داخل آنها انواع جواهرات، فرش، صنایع دستی، پوشاک و بسیاری محصولات دیگر خرید کنید.

بازار آراستا دارای محیط قدیمی است و علاوه بر آن صنایع دستی خارق العاده که در مغازه ها آن وجود دارد جذابیت خاصی دارد و خیلی خوب فرهنگ و آداب و رسوم مردمان شهر استانبول را به نشان میدهد. از دیگر امکانات موجود در این بازار که مسافرین تور استانبول جذب آن می شوند وجود کافه و رستوران های متعددی دراطراف بازار آراستا می باشد. این بازار از ساعت 9 صبح تا 10 شب پذیرای مراجعه کنندگان می باشد.

بازار-آراستا-استانبول

بازار بشیکتاش استانبول | Besiktas Baazar

بازار بشیکتاش از مشهورترین و پرطرفدارترین بازاهای هفتگی در استانبول می باشد که روزهای شنبه هر هفته برگزار می شود. بسیاری از مردمان بومی و سنتی استانبول این بازار را به اسم جومارتسی پازاری می شناسند که معنای شنبه بازار را میدهد و در سال های اخیر به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. بازار بشیکتاش یک محیط دست داشتنی دارد که گردشگران و مسافران تور استانبول می توانند در آنجا اجناس مختلف را با قیمت های مناسب خریداری کنند.

بازار-بشیکتاش-استانبول

بازار صحافلار استانبول | Sahaflar Carsisi

بازار صحافلار یک بازار تاریخی در شهر استانبول است که ریشه آن به زمان امپراتوری بیزانس میرسد. این بازار مختص به فروش کتب، مخصوصا کتاب های معروف از نویسندگان قرون شانزدهم و هفدهم میلادی می باشد. بازار صحافلار از مشهورترین مکان هایی در استانبول است که داخل آن می توان کتاب های نادر و دست دوم را پیدا کرد. این بازار تاریخی که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد در زمان عثمانی مکانی برای انتشار و پخش کتاب‌ و همچنین مرکز مهم ادبی و روشنفکری به‌شمار می‌رفت. بازدید از بازار صحافلار برای عموم رایگان است.

بازار-صحافلار-استانبول

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql