معرفی شهر آنتالیا ترکیه

معرفی شهر آنتالیا ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

معرفی شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا که از شهرهای توریستی و ساحلی محبوب ترکیه محسوب می شود، پنجمین شهر معروف ترکیه نیز می باشد که در منطقه جنوب غربی این کشور قرار دارد. شهر آنتالیا همچنین پایتخت سیاحتی و جهانگردی کشور ترکیه می باشد که آتالوس آن را نام گذاری کرده است. برای اینکه متوجه شوید آنتالیا کجاست؟ و اطلاعاتی از این قبیل با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه شوید. این شهر دیدنی در قرن 21 تصمیم به ارتقا دادن صنعت توریسم و سطح کیفی آن گرفت و سرمایه گذاری زیادی در این باره کرد که  با ساخت هتل های مجلل و لوکس، ساحل های زیبا، پارک های آبی و غیر آبی بی نظیر، مراکز خرید مدرن و ... به حق بسیار موفق هم شد. برای گردشگران، تورآنتالیا که به نگین مدیترانه معروف است، یکی از برترین تورهای جهان می باشد.

PSD-Asemanabiآنتالیا1

موقعیت مکانی و جغرافیایی آنتالیا

شهر باستانی آنتالیا مساحتی بالغ بر 1400 کیلومتر مربع را دارا می باشد که در سال 2014 میلادی با سرشماری که صورت گرفته، جمعتی حدود یک میلیون و دویست هزار نفر را در خود جای داده است. آنتالیا که در کشور ترکیه قرار دارد، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی، از شمال با شهر بوردور و از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می شود.

PSD-Asemanabiآنتالیا5

دانستنی های شهر آنتالیا

باید بدانید که زبان رسمی در شهر آنتالیا، ترکی استانبولی می باشد ولی اگر قصد سفربه آنتالیا را دارید و تنها به زبان انگلیسی مسلط هستید باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست، چرا که مردم این شهر به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. قدمت این شهر به سه قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. واحد پول رایج و رسمی در این شهر لیر ترکیه است که البته دلار و یورو نیز رواج دارد. کد کشور 90+ می باشد. فرودگاه بین المللی آنتالیا در این شهر قرار دارد. قابل ذکر است که درآمد اصلی مردم آنتالیا از طریق جذب گردشگر و توریست است و مابقی از طریق کشاورزی محصولاتی چون مرکبات، زیتون، پنبه، سبزیجات و ... است. کشتی سازی نیز در آنتالیا رونق چشم گیری داشته و همواره در تلاش اند که در چند سال بعد، مقام بهترین مراکز کشتی سازی در ترکیه و آسیا را در دست بگیرند.

PSD-Asemanabiآنتالیا3

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد که به شهر آفتاب نیز شهرت دارد. این شهر مملو از جاذبه های گردشگری و مناظر شگفت انگیز است که می توان در این مورد از مرکز آبی آکوالند، تور کشتی، رافتینگ، کسیک مناره، برج ساعت، مسجد کنگره دار، بندر قلعه کاله ایچی، پارک ملی، منطقه ساید، منطقه کمر، سواحل جذابی مانند ساحل نور و سواحل ماسه های طلایی و ... نام برد.

PSD-Asemanabiآنتالیا4

PSD-Asemanabiآنتالیا

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql