کوش آداسی در ترکیه است؟

کوش آداسی در ترکیه است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

کوش آداسی در ترکیه است؟

کوش آداسی واقع در نوار ساحلی منطقه اژه و همچنین 71 کیلومتری شهرستان آیدین ترکیه است که برای رسیدن به آنجا باید با تور کوش آداسی سفر کنید. نام کوش آداسی برگرفته از جزیره پرنده می باشد. اگر خواهان اطلاعات بیشتر، درباره کوش آداسی ترکیه هستید و می خواهید بدانید، کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه شوید.

PSD-Asemanabiکوش-آداسی2

تاریخچه کوش آداسی

در سه هزار قبل از میلاد مسیح شهر افسوس، توسط ایونی ها در اطراف کوش آداسی ایجاد شد که این شهر در سال 546 قبل از میلاد به تصرف ایرانیان درآمد و حدود 200 ق.م امپراتوری روم آن را از تصرف کرد. هنگامی که امپراتوری رم تقسیم شد، امپراتوری رم شرقی بر این شهر مسلط شد. با زلزله ای که تغییر مسیر رودخانه و آب و هوا را داد، شهر افسوس نابود شد و بندر جدیدی به اسم اسکالانوا(اسکله نو) که نامی یونانی است، در محل کنونی کوش آداسی ایجاد شد. در زمان عثمانی ها حدود سال 1413 میلادی، این شهر با ساختمان های با شکوهش به شهرت رسید. در آخر پس از جنگ جهانی اول در سال 1919 میلادی کوش آداسی مورد حمله یونانیان قرار گرفت و بعد از سه سال مبارزه سخت، در سال 1922 میلادی، اسکالانوا بخشی از جمهوری ترکیه شد. بعد از جنگ چناق قلعه که آتاترک در آن پیروز گشت، نام بندر را به کوش آداسی یا همان جزیره پرنده تغییر داد.

PSD-Asemanabiکوش-آداسی3

معرفی کوش آداسی و جاذبه هایش

کشور ترکیه در این چند سال اخیر طرفداران زیادی را برای خود مخصوصاً از کشور ایران جمع آوری کرده است که یکی از شهرهای ترکیه، که برای گردشگران بسیار جذاب است، کوش آداسی می باشد. این شهر محبوب دسترسی راحتی به شهرهای دیگر دارد و جمعیت آن در سال 2009 میلادی حدود 62/637 نفر بوده است. کوش آداسی از شمال به سلجوق و پاموجاک و از جنوب به شبه جزیره دیلک می رسد. 
از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی می توان به مریم آنا، ازمیر، میلت، پاموکا، دیدیم، بودروم، مارماریس و ... اشاره کرد که بسیار پر مخاطب هستند. در بندر کوش آداسی که جزو مهم ترین بنادر ترکیه است، در فصل های بهار و تابستان شاهد گردش با قایق های موتوری، به سمت جزیره یونانی ساموس هستیم. کوش آداسی از 365 روز سال، تقریباً 300 روز هوای آفتابی دارد و گرم ترین ماه سال در کوش آداسی، ماه جولای با دمای بیش از 53 درجه سانتی گراد می باشد که در این ماه توصیه می شود که همراه خود کرم ضد آفتاب، کلاه و سایه بان داشته باشید. نزدیک ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه ازمیر با فاصله 90 کیلومتری از آن است.

PSD-Asemanabiکوش-آداسی5

نقشه کوش آداسی

PSD-Asemanabiکوش-آداسی4

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql