نحوه محاسبه کرایه تاکسی در استانبول

نحوه محاسبه کرایه تاکسی در استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

نحوه محاسبه کرایه تاکسی در استانبول

شهر استانبول دیدنی ها و جاذبه های فراوانی دارد که توریستان زیادی را همه ساله به خود جذب می کند. برای تمامی مسافران تور استانبول، همیشه سوالاتی از قبیل هزینه تاکسی در استانبول چقدر است؟ و یا نحوه محاسبه کرایه در استانبول چگونه است؟ پیش می آید که آژانس آرزوی آسمان آبی با ارائه این مطلب به شما در جواب این سوالات کمک می کند.

PSD-Asemanabiتاکسی1

تاکسی گرفتن در استانبول

برای تمام افرادی که به ترکیه جهت دیدن جاذبه های گردشگری استانبول سفر می کنند هزینه های ناشی از حمل و تقل مطرح می شود که برخی با مترو و اتوبوس از شهر گذر کرده و برخی نیز با پرداخت هزینه بیشتر با تاکسی مسیر خود را طی می کنند. باید بدانید که اگر تعداد شما چهار نفر بود به صرفه تر است که با تاکسی به مقصد بروید البته بهتر می باشد که  قبل از گرفتن تاکسی با دانایی از نرخ آن مطمئن شوید چرا که اغلب رانندگان از توریستان با اخذ مبلغ بیشتر و یا برگرداندن پول های تقلبی، از آن ها کلاه برداری می کنند. کرایه را همیشه به لیر پرداخت کنید و همینطور پول خرد همراه داشته باشید چرا که با یورو یا دلار نرخ بالاتری را به شما می گویند و یا مبلغی برای بقیه پولتان پرداخت نکنند. تاکسی معمولاً راحت ترین راه جهت گشت و گذار به جاهای مختلف است که البته همیشه سریع ترین راه نمی باشد. 

هزینه عوارض تاکسی در استانبول

باید بدانید که هزینه عوارض گذر از پل بسفر و اتوبان Tem با خود شما می باشد. برای اطلاع از نرخ تورهای لحظه آخری با آرزوی آسمان آبی در تماس باشید.

PSD-Asemanabiتاکسی5

تاکسی های رسمی استانبول

تاکسی های معتبر و رسمی استانبول به رنگ زرد تیره و با علامت Taksion یا Taxi می باشند که توصیه میشود برای امنیت بیشتر خود تنها سوار این نوع تاکسی ها شوید و همان ابتدا نیز نقطه شروع تاکسیمتر را مشاهده کنید.علاوه بر امنیت بیشتر این تاکسی ها دارای تاکسیمتر نیز می باشند که شما را از پرداخت نرخ دقیق مسیر که هزینه ثبت شده است، مطمئن می کند و سرتان کلاه نمی رود اگر در بین مسیر تاکسیمتر را خاموش کرد با بردن نام پلیس مطمئناً آن را روشن خواهد کرد. قبل از سوار شدن به راننده تذکر بدهید که تاکسیمتر خود را روشن کرده و اگر به گفته وی خرابی در آن وجود داشت از سوار شدن در آن تاکسی ممانعت کنید. 
با اپلیکیشن بی تاکسی Bitaksi شما می توانید براحتی نزدیک ترین تاکسی را برای خود با مشخصات فردی انتخاب کنید که تقریباً شباهت به برنامه اسنپ دارد. برای امنیت جانی خود هنگام سوار شدن در تاکسی کمربند ایمنی خود را ببندید و توسط گوگل مپ نقشه مسیر را بررسی کنید که برای پول بیشتر، مسیر طولانی تر را انتخاب نکنند. 

PSD-Asemanabiتاکسی3

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql