مسابقه کشتی روغنی چیست ؟

مسابقه کشتی روغنی چیست ؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مهر ، 1397

مسابقه کشتی روغنی چیست ؟

ترکیه کشوری است که از نظر فرهنگ و آداب و رسوم و مذهب به کشورمان شباهت زیادی دارد ولی برخی سنت هایی هم دارد که شاید حتی شبیه آن را در هیچ کجای دنیا مشاهده نکنید. در کشور ترکیه کشتی از ورزش های سنتی می باشد و پرطرفدار است. امروز آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا به معرفی یکی از مسابقات ورزشی سنتی ترکیه به نام کشتی روغنی بپردازد، در ادامه همراه ما باشید.

کشتی روغنی، ورزش سنتی در کشور ترکیه است که به زمان تمدن باستانی در بین النهرین می رسد. این کشتی از سال 1362 میلادی در شهر ادیرنه (Edirne) برگزار می شود که به کشتی روغنی یا یاغلی گوارش (Yag Gires) معروف است. در این مسابقات، کشتی گیران شلواری از جنس پوست گاومیش تنشان می کند و بدنشان را با روغن زیتون چرب می کنند سپس شروع به کشتی گرفتن می کنند. زمان کشتی می تواند تا 40 دقیقه طول بکشد و یکی از ورزش های عجیب می باشد. یکی از قهرمانان معروف این ورزش به نام شعبان یولماز می باشد که سه سال پشت سرهم برنده کمربند طلایی شد. یک نوع کشتی دیگر کاراکاک (Karakucak) نام دارد که از ورزش های سنتی ترکیه نیز می باشد کشتی گیران در این ورزش هم شلواری گشادی از جنس کرباس می پوشند ولی چرب کردن بدنشان با روغن مجاز نمی باشد.

از معروفترین مسابقات سالیانه ورزش کشتی در سال های 1957، 1974، 1990 و 2011 در کشور ترکیه برگزار شده است و تیم این کشور در کشتی آزاد مردان در سالهای 1944، 1951، 1954، 1957 و 1966 قهرمان شده اند و همچنین در رشته کشتی فرنگی موفق به قهرمانی در سالهای 2006 و 2009  شدند.

کشتی-روغن-ترکیه

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql