بزرگترین آینه جهان کجاست؟

بزرگترین آینه جهان کجاست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مهر ، 1397

بزرگترین آینه جهان کجاست؟


بولیوی کشوری است که در گذشته مستعمره اسپانیا بوده است که نام آن کارکاس یا "بالا دست پرو"بوده است. این کشور دارای معدن های نقره زیادی است که موجب شد امپراطوری اسپانیا ثروت زیادی به دست آورد. در این کشور مکان های طبیعی دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها دریاچه نمک است. در ادامه همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با این جاذبه زیبا بیشتر آشنا شوید.

منطقه ای در کشور بولیوی وجود دارد که در ایام مخصوصی از سال یک بوجود آورنده یک منظره خارق العاده می شود. در این منطقه مرز میان آسمان و زمین دیگر وجود ندارد که سبب شده نظر گردشگران فراوانی را به سمت خود جلب کند. دریاچه نمک بولیوی در منطقه وسیعی قرار گرفته که با بارش کم باران تبدیل به بزرگترین آیینه طبیعی در دنیا می شود.

بزرگترین آینه جهان کجاست ؟

دریاچه نمک که در قسمت جنوب غربی بولیوی قرار دارد نزدیک به کوه آند می باشد. این منطقه در زبان محلی اهالی آن به سالار دو ییونی مشهور است. این رویداد به خاطر تغییر و تحولات طبیعی دریاچه‌ای است که طی هزاران سال رخ داده است. سطح این کویر برعکس همه کویرها که با شن پوشیده شده از نمک سفید تشکیل شده و سطحی صاف و هموار دارد و فقط چندین تپه مرتفع در آن قرار دارد که در زمان تشکیل دریاچه مثل یک از آب بیرون نمایان هستند و یک تصویر زیبا و رویایی را ایجاد می کند. این منطقه در فصل گرم تابستان تبدیل به یک کویر خشک و نمکی می شود که منبع عظیم لیتیوم و نمک می باشد. در حقیقت نزدیک به 70 درصد لیتیوم جهان از این منطقه به دست می آید. 

بزرگترین آینه جهان کجاست ؟

زمانی که در این کویر باران می بارد، سطح صاف آن به آیینه‌ای شگفت انگیز تبدیل می شود که به اندازه ای وسیع و صیقلی است سبب شده کشورهای گوناگون از این دریاچه برای تنظیم ماهواره استفاده کنند. سطوح نمکی یک روش عالی  برای تنظیم فاصله‌ تجهیزات ماهواره‌ای می باشد، زیرا بسیار وسیع و صیقلی هستند و قدرت بازتابندگی آنها شبیه سطحهای یخ ها می باشد.

کویر نمکی بولیوی دارای وسعتی به اندازه ۱۰۵۸۲ هزار کیلومتر است که بزرگترین سطح نمکی دنیا می باشد. طبق آمار به دست آمده حدود ۱۰ میلیون تن نمک در این نمکزار بوده است. بازتاب آسمان در این دریاچه یک پدیده عجیب است و اما چیزی که همه از آۀن تعجب می کنند محل سکونت فلامینگوهای صورتی مهاجر در آن است.

بزرگترین آینه جهان کجاست ؟

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql