لاس وگاس حلال در عربستان سعودی

لاس وگاس حلال در عربستان سعودی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 مهر ، 1397

لاس وگاس حلال در عربستان سعودی


عربستان قصد دارد مانند ایالات متحده آمریکا، یک شهر تفریحی و گردشگری شبیه لاس وگاس برای پایتخت سیاسی کشورش، شهر ریاض احداث کند. طبق آمار و گزارشات بدست آمده وسعت این شهر حدود 324 کیلومتر مربع می باشد که حدوداً یک پنجم از شهر ریاض را دربر می گیرد. بر اساس اعلام دولت این کشور در شهر ریاض علاوه بر این پروژه یک پارک ورزشی بزرگ تفریحات به اضافه یک پارک صحرایی و همچنین مجموعه های فرهنگی مختلف و شهربازی  نیز کنار آن ساخته شود. در ادامه همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با جزئیات آن آشنا شوید.

لاس-وگاس-عربستان

شاید کلمه لاس وگاس حلال در نظرتان تمسخر آمیز بیاید ولی چون در قانون کشور عربستان سعودی قمار کردن و مشروب خوردن جرم است و انجام دادن آنها مجازات سنگینی دارد، از همین جهت نبودن کازینو و قمارخانه ، به لاس وگاس حلال لقب گرفته است.

شروع ساخت این پروژه قرار است در سال 2018 انجام شود و طوری که مقامات عربستان ادعا کرده اند این بنا یکی از بزرگترین، بروزترین و مجهزترین شهر تفریحی در دنیا خواهد شد که طبق پیش بینی های انجام شده اولین فاز آن در سال 2022 میلادی افتتاح می شود و به بزرگترین جاذبه ی گردشگری در عربستان سعودی تبدیل می شود.  

هدف از احداث لاس وگاس برای این است که دولت عربستان از وابستگی های کشورش به نفت بکاهد و بتوانند با متنوع کردن نقاط دیدنی کشور برای حکومت درآمد زایی کنند.

عربستان-سعودی-لاس-وگاس

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql