قدیمی‌ترین عکس‌های پیاده‌روی از اربعین حسینی

قدیمی‌ترین عکس‌های پیاده‌روی از اربعین حسینی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 بهمن ، 1398

قدیمی‌ترین عکس‌های پیاده‌روی از اربعین حسینی

واژه اربعین به چه معناست

واژه اربعین در واقع به معنی چهلم و در اصطلاح به بیستم صفر 61 هجری قمری می باشد که برایر است با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) ، سومین امام شیعیان. اربعین روزی است که سال های سال، عشق به سومین امام شیعیان را در دل‌ها زنده نگه داشته است و  هر ساله زائران فراوانی از نقاط مختلف جهان برای زیارت به کربلا می روند. در ادامه ، همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی ارائه دهنده تور لحظه آخری باشید تا بیشتر با پیاده روی اربعین حسینی بیشتر آشنا شویم .

اربعین-محرم

شیخ مفید در کتاب «مسارالشیعه» و شاگردش شیخ طوسی در  کتاب«مصباح المجتهد»اربعین را ،  وقت برگشتن  اهل‌بیت امام حسین (ع) از  دمشق به مدینه میدانند ،  همچنین بنا بر نقل دیگری از شیخ مفید، جابر بن عبدالله انصاری، به عنوان یکی از نخستین زائران امام حسین (ع) در این روز وارد کربلا شده و زیارت اربعین را به جا آورده است.

محرم-صفر-اربعین

محمد ابراهیم آیتی در صفحه 221 کتاب «بررسی تاریخ عاشورا» در این باره آورده است؛ " جابر بن عبدالله انصاری ... بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت  زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید " . علاوه بر این سایر منابع تاریخی در این راستا نوشته اند که از زمانی که حضرت زین العابدین، امام سجاد (علیه السلام) با «جابر بن عبد الله انصاری»، صحابه پیامبر (ص) در کربلای مقدس دیدار کرد.

اربعین-شهادت-امام-حسین-محرم

از 1376 سال تا به امروز هر سالی که از این رویداد می گذرد به تعداد زائران امام حسین (ع) و سرزمین کربلا اضافه می گردد. حتی در زمان «صدام حسین» در عراق و با وجود همه‌ سرکوبگری‌ها و اعمال فشارها و ممنوعیت‌های اعمال شده، زیارت این سرزمین مقدس در روز اربعین همچنان ادامه داشت، تا سرنگونی رژیم بعث در سال 2003 میلادی، که از آن به بعد، زیارت کربلا در روز اربعین شکل جدیدی به خود گرفت، تا چند سال گذشته که زیارت کربلا و بین‌الحرمین در قالب راهپیمایی معروف «پیاده‌روی اربعین» افزایش پیدا کرد.به گونه‌ای که به گفته رئیس شورای استان کربلا، در آذر ماه 1393 نزدیک به 20 میلیون جمعیت در عراق جمع شدند و تعداد زائران اربعین در سال به 27  میلیون نفرافزایش یافت.  هر چند به دلیل نبود تکنولوژی، امروزه عکس‌ها و اسناد محدودی از «پیاده‌روی اربعین» به عنوان سنت دیرینه‌ی مسلمانان و شیعیان دنیا در دسترس است، اما می‌توان یکی از قدیمی‌ترین اسناد تصویری موجود را مربوط به بیش از 100 سال پیش که تقریباً سال 1909 میلادی می شود تخمین زد .

محرم-صفر-اربعین-عاشورا

آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی تور داخلی و تور مشهد را بهمراه امکان رزرو بلیط هواپیما و هتل در پکیج های تور مسافرتی برای رفاه حال شما فراهم کرده است.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql