تزیینات و آثار هنری صنایع دستی ترکیه

تزیینات و آثار هنری صنایع دستی ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 شهریور ، 1397

تزیینات و آثار هنری صنایع دستی ترکیه

ترکیه کشوری است که در طول سالها فرهنگ آن دچار تغییر و تحولات اساسی‌ شده است. این کشور در گذشته اشیا پر نقش و نگار زیادی داشت همچنین دارای کاخ‌های پر زرق و برق پر از تزئینات بوده است . امروزه نباید توجه ای به ظاهر و لباس های ساده مردمان کرد ، همچنان صنایع دستی‌ دست ساز این کشور به قدرت قبلی‌ خود باقی‌ مانده است. در این بخش آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد شما را با تعدادی از صنایع دستی‌ این کشور آشنا کند.

از نمونه کار‌های هنری ترکیه که بیانگر آداب و رسوم مردمان آن است می‌توان به جوراب ، سوزن کاری ، ملیله دوزی و ... اشاره کرد که آنها را در معرض نمایش قرار میدهند و افراد زیادی از آن بازدید می کنند. در قرن ۱۶ میلادی در اروپا صنایع دستی‌ ظریفی‌ که به عنوان توری بافی ساخته میشد به نام ظریف کاری ترکیه شناخته میشد. بعدها در سال ۱۵۹۴ میلادی این ظریف کاری ها به اسم توری بافی در آکادمی لغت فرانسه نوشته شد و در بین اروپایی‌‌ها نیز به همین اسم مشهور شد. طبق آمار به دست آمده در قرن ۱۲ میلادی بافتنی‌هایی‌ که با سوزن بافته شده بود از آناتولی به یونان و بعد به ایتالیا سپس بعد از آن در اروپا پخش شد.

زنان آناتولی به دلیل این که به رنگ و ظریف کاری علاقه خاصی‌ نشان میدادند منطقه به منطقه ظریف کاریهایشان با هم متفاوت بود. جالب است بدانید که نام‌های آنها نیز نسبت به منطقه با یکدیگر فرق میکرد. ظریف کاریهایی که به اسم توری بافی ترکیه در دنیا راه یافته است.

ترکیه-استانبول-صنایع

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql