خطر سلامت گردشگران در جزیره یونان

خطر سلامت گردشگران در جزیره یونان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مهر ، 1397

خطر سلامت گردشگران در جزیره یونان

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان آلودگی هوا در انجمن Ornithological Hellenic (HOS) از اتحادیه ملی طبیعت و تنوع زیستی آلمان (Nabu)نشان داده شده که سلامت گردشگران و افراد محلی در جزیره یونان به علت انتشار سم در معرض خطر است.
آزمایشات انجام شده در مقصد توریستی و محبوب سانتورینی نشان داد که غلظت ذرات خطرناک در اطراف کشتی های کروز تا صد برابر بیشتر از مناطق اطراف آنها می باشد. این آلودگی ها حملات قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد و این امر به خصوص برای افراد سالمند مبتلا به بیماری های خاص بسیار خطرناک تر است.
درخواست هایی برای ممنوعیت استفاده از سوخت های آلوده برای کشتی های کروز شده است، اما کشتی های حامل سوخت سنگین که از دریای مدیترانه عبور می کنند هم مستثنا نیستند زیرا که این کشتی ها بدون سیستم های تمیز کننده اگزوزهای خود، استانداردهای لازم را ندارند و باعث تولید این نوع سم در این منطقه شده اند و این امر موجب وجود ذرات فوقانی گردیده که دارای ترکیبات سرطان زا می باشند و مورد تهدید برای قایق های نزدیک بنادر در هنگام بارگیری می باشند.
دکتر اکسل فریدریش می گوید : ما غلظت بیش از 340 ذره در هر سانتیمتر مکعب در این دریا پیدا کردیم و در یک خیابان بسیار پر مشغله نیز 20 تا 30 ذره پیدا کردیم که باعث افزایش تمامی این آلاینده های هوا فقط کشتی ها می باشند.


نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql