صدور روادید الکترونیک برای گردشگران خارجی

صدور روادید الکترونیک برای گردشگران خارجی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 دی ، 1397

صدور روادید الکترونیک برای گردشگران خارجی

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت امورخارجه و نیروی انتظامی، روادید الکترونیک بدون برچسب از امروز در مقاصد فرودگاهی ایران برای گردشگران خارجی صادر می شود. روادید الکترونیک، یعنی برچسب در گذرنامه درج نمی‌شود، به اضافه این‌ که مُهر ورود و خروج به ایران هم در گذرنامه مسافران ثبت نخواهد شد. هزینه و مدت زمان اعتبار این روادید نیز مشابه روادید معمول ایران است.

ایران در ۱۱۰ نقطه جهان و فرودگاه‌های بین‌المللی داخل کشور در صورت درخواست برای اتباع خارجی «روادید الکترونیکی» صادر می‌کند که به ویزای «بدون مُهر و برچسب» معروف است و امتیازی برای گردشگرانی از سراسر دنیا است تا با خیالی آسوده به ایران سفر کنند و نگرانی از بابت ثبت مهر ورود و خروج به ایران را نداشته باشند. علی اصغر مونسان هدف از اجرای این طرح را تسهیل در رفت ‌وآمد و نیز تسریع در انجام امور اداری فرودگاهی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا این اقدام در افزایش گردشگران ورودی به کشور تأثیر بسزایی داشته باشد. در ادامه مطلب همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

گفتنی است؛طرح اجرای روادید الکترونیکی بدون برچسب ایران برای گردشگران خارجی زمانی مطرح شد که دولت ترامپ، صدور ویزای ایالات متحده آمریکا را برای افرادی که قبلا به 7 کشور مسلمان از جمله ایران سفر کرده باشند را با محدودیت‌هایی مواجه کرد.

مهرماه 97 نیز خبرهایی مبنی بر این منتشر شد که فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران این طرح را به تازگی به اجرا گذاشته و گردشگران در زمان ورود به ایران می توانند درخواست نمایند تا مُهر ورود و خروج به ایران روی گذرنامه شان ثبت نگردد. این درحالی است که کریمی ـ رییس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: بستر این طرح از اوایل سال 93 آماده شده بود که دو سال پیش ابتدا در فرودگاه بین المللی مشهد و 22 بهمن سال 96 نیز شکل کامل آن در فرودگاه بین المللی تهران و ماه رمضان سال جاری در فرودگاه بین المللی شیراز اجرا شد و از مهرماه سال جاری در سایر فرودگاه های بین المللی کشور، فراگیر گردیده است.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql