ستاره میشلن، تضمین کیفیت رستوران ها

ستاره میشلن، تضمین کیفیت رستوران ها

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 دی ، 1397

ستاره میشلن، تضمین کیفیت رستوران ها

در سال 1889 در شهر کلرمون-فران فرانسه دو برادر به نام های آندره و ادوارد میشلن با تاسیس کارخانه لاستیک سازی خود دنیای سفر را متحول کردند. این دو برادر علاوه بر اینکه صنعت حمل و نقل را متحول کردند نام تجاری را به وجود آوردند که امروزه در صنعت آشپزی معیاری جهانی به حساب می آید: ستاره های میشلن که تنها به بهترین رستوران ها اعطا می شود. آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا در مجله گردشگری خود بیشتر در این رابطه مطالبی را در اختیار شما قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

برادران میشلن علاوه بر اینکه می خواستند نام کارخانه اجدادی خود را بلکه قصد داشتند تا نام خود را در صنعت گردشگری و آشپزی نیز برجسته کنند. آنها می خواستند آشپزی و تجربه طعم غذاهای جدید را به یکی از عوامل محرک برای سفر تبدیل کنند بنابراین از رستوران های محلی شروع کردند و مبلغ آنها شدند. در سال 1926 و با ظهور ستاره های میشلن که به بهترین رستوران ها داده می شد لاستیک و غذاهای خوش طعم با نام میشلن در هم آمیختند.

کتاب راهنمای میشلن کتاب هایی با جلد قرمز رنگ می باشند که بیش از یک قرن است که توسط کمپانی فرانسوی میشلن منتشر می شوند. این کتاب که با نام کتاب قرمز نیز معروف است یک راهنمای جامع برای هتل و رستوران ها است و رتبه بندی و امتیاز دهی به آنها می پردازد. این کمپانی کتاب هایی با جلد سبز رنگ نیز دارد که راهنمای کامل مناطق، شهر و کشورهای مختلف دنیا است. کتاب راهنمای میشلن به تبعیت از کتاب های Murray و Baedeker اقدام به امتیاز دهی رستوران ها بر اساس ستاره کرد. همانطور که در بالا ذکر کردیم از سال 1926 به بهترین رستوران ها ستاره داده می شد، در ابتدا تنها یک ستاره برای تضمین کیفیت رستوران ها داده می شد اما از سال 1931 رده بندی رستوران ها با صفر، یک، دو و سه ستاره مشخص می شد. در دامه سیستم امتیازدهی میشلن را بر اساس تعداد ستاره ها برایتان شرح می دهیم.

۱ ستاره میشلن : رستورانی بسیار خوب که ارزش توقف دارد.

۲ ستاره میشلن : آشپزی و غذاهای عالی که ارزش تغییر مسیر دارد.

۳ ستاره میشلن : آشپزی بی نظیر و منحصر به فرد که حتی ارزش سفر کردن (تنها به خاطر رستوران) را دارد.

در سال 1931 رنگ جلد کتاب از آبی به قرمز تغییر پیدا کرد و تا امروز با همین رنگ منتشر می شود. چاپ کتاب که در طول جنگ جهانی به حالت تعلیق در آمده بود پس اتمام آن دوباره از سر گرفته شد. کتاب راهنمای ایتالیا در سال 1956 و بریتانیا در سال 1971 منتشر شدند و در نهایت در سال 2005 میلادی ستاره میشلن پا به ایالات متحده گذاشت و به معرفی 500 رستوران نیویورک . 50 هتل در منهتن پرداخت. در سال 2007 کتاب راهنمای میشلن توکیو منتشر و سال بعد راهنمای هنگ کنگ و ماکائو به این کتاب اضافه شد. در نهایت در سال 2013 کتاب میشلن در ارتباط با 23 کشور نوشته و به راهنمایی مناطق و رستوران های مختلف آنها پرداخت.

کارشناسان میشلن در زمان ورود به رستوران ها خود را معرفی نکرده و بصورت ناشناس به بررسی غذاها می پردازند. حتی پول و هزینه غذاها توسط کمپانی میشلن پرداخت می شود و همین امر سبب می شود تا نظرات آنها کاملا حقیقی و بدون تبعیض باشد.

در نهایت می خواهیم 10 رستوران برتر دنیا بر اساس ستاره میشلن را برایتان نام ببریم:

  1. رستوران آلینیا | Alinea، شیکاگو
  2. رستوران آزورمندی | Azurmendi، لارابتزو، اسپانیا
  3. رستوران ایلون مدیسون پارک | eleven Madison Park، نیویورک
  4. رستوران پر سه | Per Se، نیویورک
  5. رستوران Osteria Francescana، مودنا، ایتالیا
  6. رستورن Robuchon au Dôme، ماکائو
  7. رستوران The Restaurant at Meadowood، دره ناپا، کالیفرنیا
  8. رستوران برنادرین | Le Bernardin، نیویورک
  9. رستوران Restaurant de l’Hôtel de Ville، کریسیه، سوئیس

10.  رستوران The Fat Duck، برکشایر، بریتانیا

رستوران ایلون مدیسون پارک - نیویورک

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql