تاریخچه هتل های زنجیره ای هیلتون

تاریخچه هتل های زنجیره ای هیلتون

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 دی ، 1397

تاریخچه هتل های زنجیره ای هیلتون

پس از پایان جنگ جهانی دوم، کنراد هیلتون در سال 1919 هتلی به نام موبلی را که صاحبش از عهده اداره آن برنمی آمد را خریداری کرد. کنراد هیلتون که موسس یکی از بزرگترین هتل های زنجیره ای در جهان است با خرید این هتل وارد صنعت هتلداری شد. اما در سال 1925 بود که وی نام خود را بر روی اولین هتل یعنی هتل دالاس هیلتون گذاشت. در سال 1939 کنراد هیلتون هتلی در نیومکزیکو بنا کرد و در سال 1943 با خرید دو هتل روزولت پلازا، شرکت هیلتون را بعنوان اولین مجموعه هتل های زنجیره ای در آمریکا معرفی کرد. در ادامه مطلب با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا تاریخچه هتل های محبوب هیلتون را با شما بررسی کنیم.

در پی تلاش های فراوان برای ارتقا کیفیت در هتل های هیلتون، این شرکت در سال 1949 بزرگترین و مجلل ترین هتل نیویورک یعنی هتل والدورف استوریا را خریداری کرد و اولین هتل خود در خارج از آمریکا را در سال 1953 در اسپانیا و در شهر زیبای مادرید افتتاح کرد. اما یکی از رکورد های جالب در رابطه با این گروه هتل ها اتفاقی بود که در سال 1954 و با خرید هتل های استتلر به مبلغ 111 میلیون دلار رخ داد که بزرگترین معامله املاک تا آن زمان بود. در سال های بعد شرکت هیلتون با امضای توافقنامه های متعدد اجازه استفاده از نام خود را در سایر کشورها دریافت کرد و به تعداد شعبات خود افزود.

گروه هتل های هیلتون در شهرهای مختلف سراسر دنیا هتل هایی با خدمات 3 تا 6 ستاره را برای اقامت میهمانان در نظر گرفته اند، اما می توان گفت بیشتر این هتل ها 4 یا 5 ستاره با ارائه خدمات رفاهی و تفریحی متفاوت می باشند.

یکی از شعبات هتل های زنجیره ای هیلتون نیز در تهران قرار دارد که امروزه با نام هتل پارسیان استقلال فعالیت می کند که بزرگترین هتل بین المللی 5 ستاره ایران نیز شناخته می شود. ساخت این هتل در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع در سال 1341 آغاز و در سال 1351 به بهره برداری رسید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql