انجام این کارها را در سفر به استانبول فراموش نکنید!

انجام این کارها را در سفر به استانبول فراموش نکنید!

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

انجام این کارها را در سفر به استانبول فراموش نکنید!

استانبول از زیباترین شهرهایی است که هر گردشگری می تواند از سفر به آن لذت ببرد. این شهر تاریخی و خوش آب و هواجاذبه و تفریحات متعددی دارد که در هر فصلی از سال می تواند تجربه ای بینظیر را برایتان رقم بزند. اگر بخواهید تمام زیبایی های استانبول را ببینید و از تمام تفریحاتش بهره مند شوید باید روزها در این شهر زیبا اقامت داشته باشید. همچنین یکی از مهمترین نکات در سفر تجربه طعم غذاهای آن منطقه می باشد که می تواند تصویری به یاد ماندنی از آن شهر را در ذهن شما ثبت کند. در ادامه این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا بهترین تفریحات و تجربیات استانبول را در اختیارتان قرار دهد.

مطمئن باشید در سفر به استانبول هزاران تفریح و سرگرمی وجود دارد که نمی توانید از هیچ کدام آنها دل بکنید. اما بازدید از آثار تاریخی یکی از مهمترین بخش های سفر محسوب می شود. از مهمترین آثار تاریخی و دیدنی تور استانبول می توان از مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی نام برد. کلیسای ایاصوفیه یکی از نماد های شهر استانبول است که امروزه تبدیل به موزه شده است. ساختمان این بنا در سال 537 توسط امپراتوری بیزانس بنا شد و در سال 1453 که استانبول توسط محمد فاتح سلطان عثمانی فتح شد، ایاصوفیه بعنوان مسجد و امروز بعنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است. هزینه بازدید از این بنای تاریخی 40 لیر ترکیه می باشد. کاخ توپکاپی نیز از مهمترین بناهای دوره عثمانی است که در بین سال های 1466 تا 1478 و به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد.هزینه بازدید از این مکان تاریخی نیز از 20 تا 40 لیر ترکیه متغیر است.

مسجد-ایاصوفیه

یکی از بهترین کارها در سفر به ترکیه حمام ترکی می باشد. در زمان استفاده از حمام های ترکی می توانید انواع ماساژها نیز تجربه کنید، همچنین آدابی که در حمام ترکی انجام می شود را مطمئنا در هیچ کجای دنیا نخواهید دید. بسته به مکانی که برای حمام انتخاب می کنید باید هزینه متفاوتی را پرداخت کنید. حمام ترکی که یکی از تفریحات لوکس در ترکیه به حساب می آید اغلب هزینه بالایی دارد و معمولا بین 70 تا 200 لیر می باشد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت شهر استانبول وجود مراکز خرید و بازارهای متنوع برای خرید است. در استانبول می توانید بهترین اجناس را با بهترین قیمت ها خریداری کنید. یکی از مراکز خرید محبوب استانبول مرکز خرید جواهر Cevahir می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر قصد خرید هم ندارید حتما به آن سر بزنید. بازارهای محلی نیز ارزش بازدید را دارند، از نمونه این بازارها می توان به بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد.

کارها-را-در-سفر-به-استانبول-فراموش-نکنید

فراموش نکنید که در سفر به استانبول حتما کباب ترکی بخورید. شهر استانبول پر است از رستوران های متنوع و رنگارنگ با عطر و طعم غذاهای محلی لذیذ و دوست داشتنی، اما کباب ترکی یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین غذاهای سراسر ترکیه است که بهترین آن را فقط در استانبول می توانید پیدا کنید.

انجام-این-کارها-را-در-سفر-به-استانبول-فراموش-نکنید

برای خیابان گردی و قدم زدن و آشنایی با فرهنگ مردمان ترکیه نیز می توانید به خیابان استقلال بروید که تصویر زیبایی های آن می تواند تا همیشه در ذهنتان حک شود.

خیابان-استقلال

یکی دیگر از تفریحات شهر استانبول گشت و گذار در تنگه بسفر است که قاره اروپا را از آسیا جدا می کند. می توانید سوار بر قایق و کشتی ها در مسیر تنگه حرکت کنید و چهره ای متفاوت از شهر استانبول را ببینید. مردم ترکیه باور دارند که اگر برای اولین بار از زیر پل بسفروس رد می شوید هر آرزویی کنید برآورده می شود. پس این تجربه بینظیر را از دست ندهید.

تفریحات-شهر-استانبول

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql