دیوارهای روم باستان هیساریا

دیوارهای روم باستان هیساریا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 دی ، 1397

دیوارهای روم باستان هیساریا

The Ancient Roman Walls of Hisarya 

امپراتوری رم یکی از قدیمی ترین و بزرگترین امپراتوری ها می باشد که بیشتر نواحی اروپا و آفریقای شمالی را در بر می گرفت برای همین می توان آثار مربوط به این دوران را در جای جای اروپا دید. در کشور بلغارستان نیز آثار باستانی مربوط به این امپراطوری را می توانید پیدا کنید که یکی از مهم ترین آن ها دیوار های روستای هیساریا می باشد که یکی از جاذبه های توریستی این ناحیه به حساب می آید. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا با تاریخچه این روستا و دیوار های موجود در آن بیشتر آشنا شوید.

این شهر در 40 کیلومتری شهر پلاودیو قرار دارد و در حومه رشته کوه سردنا می باشد. قدمت این روستای کوچک به 400 سال قبل از میلاد مسیح می رسد و بیشتر به خاطر چشمه های آب گرم شهرت دارد. در سال 46 میلادی این ناحیه به خاطر آب و هوای مطبوع و آب شفا بخش چشمه های آن، مورد توجه رومیان قرار گرفت و باعث شد با سرنگونی اهالی بومی این منطقه آن را جزئی از امپراتوری رم کنند. سال ها این ناحیه دست نخورده باقی می ماند تا این که امپراطور دیوکلسین تصمیم به توسعه شهر می کند و دستور می دهد دیوار های عظیمی دور تا دور شهر کشیده شود.

دیوارهای روم باستان هیساریا

قسمت هایی از این دیوار هنوز به صورت کامل دست نخورده و سالم مانده است و توریست های زیادی در سفر خود به بلغارستان از این شهر تاریخی دیدن می نمایند. ارتفاع دیوار ها از 11 متر تا 13 متر می رسد و دارای 4 دروازه ی ورودی می باشد.

در میان این دیوار ها می توان ویرانه های ساختمان های دیگری نیز از رم باستان پیدا کنید ساختمان‌های عمومی، سالن‌ آمفی تئاتر کوچک، سربازخانه‌ی پادگان رومی‌ها، ۲ کلیسا که قدیمی‌ترین کلیساهای بلغارستان هستند و قلعه‌ی حفاظت‌شده‌ی رومی‌ها ، جزئی از این جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشند.

شهر هیساریا در در زمان امپراتوری رم شهر مهم و بزرگی بود ولی با سقوط این امپراتوری رفته رفته پس رفت کرد و در زمان حکومت ترک ها اسم هیساریا را به خود گرفت که به معنای قلعه می باشد. با استقلال کشور بلغارستان دوباره به این ناحیه به این شهر رسیدگی شد و به یک منطقه گردشگری تبدیل شد که هم از نظر جاذبه های گردشگری تاریخی و هم به خاطر چشمه های آب گرم مسافران زیادی دارد

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql