سرنوشت کشتی یونانی

سرنوشت کشتی یونانی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 دی ، 1397

سرنوشت کشتی یونانی

در تاریخ چهارم مرداد ماه سال 1345 بود که کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو در جزیره کیش زمانیکه به ساحل نزدیک شد در سواحل مرجانی جزیره به گل نشست و دیگر نتوانست ایران را ترک کند. این کشتی که به نمادی برای جزیره کیش تبدیل شده به دلیل عدم نگهداری مناسب پیش بینی می شود که تا چند سال آینده بطور کامل حذف خواهد شد. در ادامه مطلب با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا جزئیات بیشتری در رابطه با این مسئله را در اختیارتان قرار دهیم.

کشتی یونانی از زمانیکه در ساحل جزیره به گل نشست به جاذبه ای گردشگری برای آن تبدیل شد. به دلیل آب شور دریا و احتمال تجزیه و فروریختن بخش های مختلف ورود به داخل کشتی ممنوع می باشد اما اطراف آن آلاچیق های بسیار، رستوران و کافه های متنوعی برای سرگرمی و استفاده مسافران تور کیش وجود دارد. هرچه بیشتر از به گل نشستن این کشتی زیبا می گذرد بیشتر دچار فرسایش شده و در آب فرو می رود و مشخص نیست که گردشگران تا چه زمانی می توانند غروب آفتاب را در کنار این کشتی زیبا به تماشا بنشینند.

طبق مذاکراتی که میان روسای دانشگاه صنعتی شریف و سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت دیگر امیدی به بقای کشتی یونانی وجود ندارد و باید این حقیقت را پذیرفت که در طی سال های آتی بطور کامل این جاذبه گردشگری را از دست خواهیم داد. اما اکنون که کشتی یونانی سال های آخر بقای خود را سپری می کند، تعدادی از دوستداران آن تصمیم گرفتند تا به داخل آن رفته و از آن فیلم هایی را تهیه و منتشر کنند.

اما ما امید داریم تا با سرمایه گذاری و بهره مندی از روش های نوین این کشتی مرمت و بازسازی شده و برای همیشه بتوان از آن بعنوان نماد جزیره نام برد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql