چرا به باکو سفر کنیم؟

چرا به باکو سفر کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

چرا به باکو سفر کنیم؟

باکو یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان در حاشیه دریای خزر می باشد که از دلایل محبوبیت آن می توان به نزدیک بودن به ایران، مدرن بودن و جاذبه های گردشگری فراوان و هزینه سفر نسبتا ارزان آن اشاره کرد. در ادامه مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا اطلاعاتی در رابطه با اماکن دیدنی، مراکز خرید و رستوران های باکو را در اختیارتان قرار دهد تا در سفر به تور باکو بتوانید از تمام لحظات خود لذت ببرید، پس با ما همراه باشید.

باکو در شبه جزیره آب شوران و در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته است و تاریخ آن به قرن ششم میلادی بازمیگردد. باکو جز معدود شهرهای تاریخی است که امروزه به شهری کاملا مدرن تبدیل شده است. باکو جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به برج دختر، قصر شیروان شاه و ... اشاره کرد. با کمی فاصله از بخش های تاریخی شهر می توانید به خیابان مدرن نظامی برسید که منطقه ای مناسب برای علاقمندان به خرید است. شما با قدم زدن در خیابان ها و کوچه پس کوچه های تاریخی شهر نیز می توانید از سفر به باکو لذت ببرید.

چرا-به-باکو-سفر-کنیم

از نظر آب و هوایی می توان گفت که باکو شهری است با زمستان های بسیار سرد و تابستان هایی گرم، اما بهترین فصل برای سفر به باکو، بهار می باشد. باکو به عنوان پایتخت آذربایجان، شهری بسیار تمیز و منظم است که از این بابت می توانید با خیالی آسوده به آن سفر کنید. یکی از جاذبه ها و تفریحات در شهر باکو، قدم زدن در بلوار ساحلی باکو می باشد که از میدان پرچم ملی باکو آغاز و تا میدان آزادی ادامه دارد. این بلوار مورد علاقه جوانان است و منطقه ای پرجنب و جوش است که تا نیمه های شب مملو از جمعیت می باشد. در طول این بلوار کافه و رستوران های متعدد، چرخ و فلک باکو و پارک تفریحی باکو را خواهید دید. 

سفر-به-باکو

با تاریک شدن هوا برج های شعله که نماد شهر می باشند رقص نور جادویی را آغاز می کنند و بلوار باکو بهترین مکان برای تماشای این نمایش خیره کننده است. باکو به نسبت پایتخت دیگر کشورها، امن است اما در هر حال شما باید مراقب اشیا قیمتی خود باشید و برعکس بسیاری از کشورها شما در خیابان های باکو اثری از گدایان و بی خانمان ها نمی بینید. باکو یکی از شهرهای مناسب برای سفر با خانواده می باشد زیرا شما تا پاسی از شب خانواده های محلی را می بینید که در خیابان ها و تفریح گاه ها مشغول صحبت و تفریح می باشند. یکی از خوبی های سفر به باکو، رفت و آمد آسان در شهر است و چون اکثر خیابان های اصلی شهر به دریای خزر منتهی می شوند این امر را بسیار آسان کرده اند. شما اگر بخواهید هم نمی توانید در خیابان های باکو گم شوید. یکی دیگر از نکات مهم برای گردشگران باکو مخصوصا خانم ها امنیت و احترامی است که مردان آذربایجان طبق سنت برای خانم ها قائل می باشند و ریشه این فرهنگ را می توان در تسلط 200 ساله روس ها بر آذربایجان یافت. 

سفر-به-آذربایجان
اما در نهایت می توان گفت که یکی از مهمترین جاذبه ها و دلایل سفر به باکو تماشای برج های شعله می باشد. این سه آسمان خراش که شبیه به شعله های آتش هستند  با ارتفاع 182 متر به اهمیت آتش در فرهنگ آذربایجان اشاره دارند. برج های شعله تقریبا از تمام نقاط شهر دیده می شوند و هر توریست و گردشگری که به باکو سفر می کند حتما یک عکس با پس زمینه این سه برج دارد. 

چرا-به-آذربایجان-سفر-کنیم
جاذبه های گردشگری باکو بسیار زیاد می باشد و همه ساله گردشگران بسیاری با خرید تور آذربایجان به دیدن این شهر زیبا می روند.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql