مسجد ملی کوالالامپور

مسجد ملی کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 مهر ، 1398

مسجد ملی کوالالامپور National Mosque Kuala Lumpur

مسجد ملی کوالالامپور که به مسجد نگارا نیز مشهور است در سال 1965 ساخته شد. مسجد توسط نخست وزیر این کشور توکونو عبدالرحمان پطره الحاج و به خاطر استقلال صلح آمیز مالزی، مسجد نگارا نام گذاری شد. مسجد ملی  13 هزار هکتار وسعت دارد که فضای آن باغ مانند است و در کنار مسجد یک استخر با فواره های زیبا و همچنین در ورودی مسجد پلکانی سنگی  قرار گرفته است. گنجایش مسجد حدود 15 هزار نفر ارزیابی شده که هنگام ورود لباس مخصوص برای کسانی که پوشش نامناسب دارند در نظر گرفته شده است. در حال حاضر امام جمعه مسجد اسماعیل بن محمد می باشد. 

معماری مسجد ملی کوالالامپور

معماری مسجد ملی کوالالامپور حدود 3 سال زمان برد برای طراحی آن از هنر معماری اسلامی هند، پاکستان، ایران، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسپانیا الهام گرفته شد. ساختاراصلی این مسجد توسط یک تیم سه نفره شامل معمار انگلیس هاوارد اشلی و معمار های مالزیایی هاشام آلباکری و بهار الدین کاسیم طراحی شد و مهندس مسئول ساخت مسجد، که در سال 1963 آغاز به کار کرد، آنتونی موریس بود. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به گلدسته‌ ی 73 متری آن وسقف مسجد نگارا که به صورت ستاره‌ای با 18 پر مانند یک چتر بزرگ ساخته شده است، که نشانه 13 ایالت مالزی و پنج اصل دین اسلام می باشد، اشاره کرد.
بر روی سقف اصلی مسجد ملی کوالالامپور نقش هایی از آیات قرآن حکاکی شده است. یک گذرگاه زیرزمینی از مسجد ملی به نزدیکی ایستگاه راه آهن در امتداد جلان سلطان هشام الدین منتهی می شود، که دسترسی بسیار خوبی برای گردشگران تور کوالالامپور دارد. مسجد نگارا در سال 1987 مورد بازسازی‌های بزرگی قرار گرفت و رنگ بتنی گنبد، جای خود را به رنگ‌های سبز و آبی داد. در نزدیکی این مسجد، ماکام پهلوان (مقبره قهرمانان)، محل دفن چندین رهبر مسلمان مالزی و همچنین جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند: موزه پلیس رویال، معبد کورت هیل، باغ پروانه، موزه هنرهای اسلامی و باغ پرندگان قرار گرفته است.

آدرس مسجد ملی کوالالامپور

Jalan Perdana, Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت بازدید از مسجد ملی کوالالامپور 

شنبه تا پنج شنبه از ساعت 09:00 صبح تا ۲۳ شب
جمعه ها از ساعت 02:45 دقیقه تا 16:00 عصر

مسجئ ملی کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql