معبد تین هو کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 مهر ، 1398

معبد تین هو کوالالامپور Thean Hou Temple Kuala Lumpur

معبد تین هو کوالالامپور حدود سال 1989 میلادی در جنوب غربی شهر کوالالامپور، کنار خیابان رابسون و مسیر قدیمی جالان کلانگ لاما قرار گرفته است. معبد تیان هو که نقشی اساسی در حمایت از صنعت ماهیگیری در کشور مالزی داشته است، توسط  انجمن هاینانسه در شش طبقه ساخته شده است و از آن به‌ عنوان معبد الهه محافظ ماهیگیران یا الهه بهشت نیز یاد می‌شود. معبد تین هو کوالالامپور یکی از بزرگترین معابد چینی با مساحت 1.67 هکتار در جنوب شرقی آسیا می باشد.علاوه بر برگزاری جشن 15 روزه سال نو چینی ها، سالیانه بیش از 100 فعالیت فرهنگی در معبد تین هو انجام می گیرد. ورود به این مکان رایگان می باشد و وسایل نقلیه عمومی کاملا در دسترس می باشند. البته ناگفته نماند که این معبد در بین بومیان ارزش بالایی دارد و آنها برای عبادت و حتی طالع بینی همه روزه به این معبد سر می زنند. در معبد تین هو کوالالامپور همه چیز در مورد مذهب های بودائیسم، تائوئیسم و کنفوسیوس وجود دارد. همچنین دوره های آموزشی فعالیت های رزمی، ووشو و تای چی و غیره نیز درمعبد تین هو برای علاقه مندان برگزار می شود و دارای چندین بخش گیاهان دارویی چینی می باشد که در کنار برکه لاکپشت ها و درخت مقدس واقع شده است.

معبد تین هو کوالالامپور _ آسمان آبی

معماری معبد تین هو کوالالامپور

معماری معبد تین هو کوالالامپور جزو زیباترین طراحی های مردم چین می باشد که با رنگ های تند و آویز های بی شمار کاملا خودنمایی می کند. در داخل معبد تیان هو یک معبد مدرن بودائی ساخته شده است که تصاویر بسیاری از بودا در سالن‌های هشت‌ ضلعی آن ترسیم شده است. قبل از ورود به محوطه اصلی معبد، فواره کوان یین، الهه خدای بخشایش و شمایل خدایگان در مسیر شما قرار دارند. این معبد سالانه تعداد بیشماری از گردشگران تور کوالالامپور را به خود جذب می کند و حدود 5000 زوج تصمیم می گیرند که مراسم ازدواج خود را در این مکان برگزار کنند. همچنین به علت موقعیت این معبد که بر روی تپه قرار گرفته است، یکی از بهترین مکان ها برای استراحت کردن، کسب آرامش، و تماشای چشم انداز زیبای شهر می باشد، وجود تندیس هایی زیبا از 12 حیوان صور فلکی چینی، مجسمه های زیبای اژدها و نقش های بیشمار معبد برای عکسبرداری بسیار مناسب هستند. از نزدیکترین جاذبه های توریستی کوالالامپور به معبد میتوانیم، معبد بودایی ماهاویهارا،باغ پرندگان و آکواریوم KLCC را نام ببریم.

طبقات معبد تین هو کوالالامپور

طبقه اول: طبقه اول شامل فروشگاه ها و مغازه های کوچک برای خرید گردشگران می باشد.
طبقه دوم: طبقه دوم شامل سالن بزرگی است که برای برنامه ها و هدف های مختلف از آن استفاده می شود. برای رفاه حال بومیان دفترازدواجی در این طبقه تعبیه شده است.
طبقه سوم: طبقه سوم برای اجرای برنامه های رسمی استفاده می شود. 
طبقه چهارم: طبقه چهارم مهم ترین بخش معبد تیان هوست و بزرگترین سالن عبادت کاهنان و مردم در این طبقه وجود دارد. در این سالن سه محراب وجود دارد که در هر یک از آنها مجسمه یکی از الهه های چینی قرار دارد. محراب اصلی متعلق به تیان هوست و محراب سمت راست به الهه بخشش و محراب سمت چپ به الهه خشکی تعلق دارد.

ساعت بازدید از معبد تین هو کوالالامپور 

هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب

آدرس معبد تین هو کوالالامپور 

65 Persiaran Endah, Off Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan 50460

 
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql